קידום אתרים מחייב בקיאות ספציפית וגם ניסיון נרחב תורם לאפקטיביות. מצד שני, אתם יכולים לקדם את האתר שלכם, גם אם אתם לא מומחים ל-SEO. איך אנחנו מסבירים את הסתירה? קודם כל, החיים מורכבים. דבר שני, בעידן הנוכחי כל אחד וכל אחת יכולים למצוא שפע אינפורמציה רלוונטית בכל תחום ולבצע בעצמם כל פעולה (כמעט. יש דברים שבכל זאת עדיף להשאיר למומחים…). והכי חשוב, עם יועץ SEO שמכוון אתכם ומספק מידע ממוקד ומותאם במדויק לצרכים הספציפיים שלכם, תוך זמן קצר תוכלו לראות את האתר מטפס בדפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים.
באילו מקרים כדאי להיעזר בייעוץ SEO מקצועי לקידום אתרים?
* קידום עצמי של אתר – בעלי עסקים קטנים, כמו רופאים או יזמי נדל״ן, שלא רוצים להתחייב לתהליך קידום מלא יכולים להיעזר בשירות ייעוץ SEO, וכן רוצים בהשקעה מינימלית לשפר את הביצועים של האתר בעצמם.
* חוות דעת אובייקטיבית לגבי תהליך SEO – אם הפקדתם את מלאכת קידום האתר בידי איש מקצוע חיצוני או חברה, ואתם לא בטוחים שהתוצאות הן הטובות ביותר שאפשר להשיג, תוכלו לקבל חוות דעת מגורם אובייקטיבי ומנוסה מאוד. באופן טבעי מדובר במצב שמחייב רגישות, דיסקרטיות ויושרה מוחלטת – אבל יועץ SEO שמחויב לחלוטין לטובת הלקוח יעזור לו להבין האם התהליך אכן בוצע במקצועיות או שהיו בו טעויות.
* הקמת אתר חדש או העברת אתר קיים לכתובת חדשה – במקרים אלה ליווי SEO תורם לקבלת החלטות אופטימליות בשלל סוגיות בתהליך בניית האתר, שכולן רלוונטיות לקידום: בחירת מערכת ניהול תוכן, דומיין, אחסון, היררכיה באתר, מילות מפתח ועוד.
* ירידה פתאומית ולא מובנת בדירוגים – ייעוץ SEO שמטרתו איתור הגורם לפגיעה בציון האתר – למשל עונש מגוגל. השירות יכלול גם המלצות לפעולות מידיות כדי לשקם את הדירוג וגם הכוונה להתנהלות עתידית שתמנע פגיעות דומות.
מה הופך יועץ SEO לאיש מקצוע מועיל באמת?
הבסיס של ייעוץ SEO שמספק ערך אמיתי ללקוחות הוא כמובן בקיאות מקצועית מעמיקה, על בסיס ניסיון של הרבה מאוד שנים בתחום וגם התעדכנות מתמדת בכל אינספור החידושים שמתרחשים כל הזמן בעולם קידום האתרים.
אבל יש מרכיב חשוב אפילו יותר: מוכנות לייעץ. הגבול בין ייעוץ וליווי SEO לבין קידום בפועל הוא כמובן דק, וחשוב מאוד להיזהר לא לחצות אותו בטעות. גם לשם כך נדרש ניסיון רב, כדי שאפשר יהיה להעניק ללקוח את כל הידע הרלוונטי שהוא זקוק לו מבלי לייצר תלות, אלא להפך, להעצים אותו. במובן מסוים יועץ SEO הוא סוג של מנטור, ולכן כדאי שתהיה לו אישיות מתאימה.
קידום אתרים אפקטיבי דורש קשב מלא והכוונה מדויקת
ייעוץ SEO וליווי בעל אתר שמבקש לקדם אותו בכוחות עצמו יכולים להיות חוויה מהנה לשני הצדדים. חשוב להגדיר מראש את היקף הייעוץ ואת התמחור (לפי שעה / מחיר כולל) – וכך להבטיח ציפיות נכונות. עוד דגש מרכזי הוא קשב מלא שמאפשר להבין מהם הצרכים החיוניים ביותר של הלקוח או הלקוחה, והכוונה מדויקת וסבלנית. בהקשר זה כדאי לזכור שחלק מהכלים המשמשים לקידום אתרים מחייבים התעמקות ותרגול, ולכן נדרשת אחריות גם מצד הלקוחות.
בכל מקרה, אם יש לכם שאלות נוספות לגבי שירות ייעוץ וליווי SEO, נשמח לענות לכם. נשמח כמובן גם לשתף אתכם בכל הידע הרב שצברנו בתחום קידום האתרים – רק שלא תתמכרו ותתחילו להתחרות בנו 😉