כתיבת מאמרי SEO – המדריך השלם

פורסם 28 יוני, 2023
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
כתיבת מאמרי SEO – המדריך השלם
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

כתיבת מאמרי SEO איכותיים יכולה להגביר כניסות ולהפוך אתכם לחברים הכי טובים של גוגל. מאמרים אלה משחקים תפקיד חיוני במשיכת תנועת משתמשים אורגנית לאתרים. אך כשמנועי החיפוש מוצפים במאמרי SEO, עליכם לבלוט מעל כולם. תעשו זאת על ידי יצירת תוכן מדויק עבור מנועי החיפוש והגולשים כאחד. במדריך הזה לכתיבת מאמרי SEO, תראו איך עושים את זה נכון.

למה צריך מדריך כתיבה למאמרי SEO?

למאמרי SEO יש שתי מטרות עיקריות:

  1. הקפצת הדירוג שלכם במנועי החיפוש.
  2. לספק ערך למשתמשים שלכם, ולהוביל אותם לנקיטת פעולה.

בניגוד לטור דעה בעיתון, במאמרי SEO לא מספיק לכתוב טוב ומעניין. בשביל להשיג את שתי המטרות האלה צריך להבין את מנועי החיפוש ואת המשתמשים. אז אילו טכניקות יסייעו לכם להיכנס לעמוד הראשון במנוע החיפוש? איזה מבנה ישמור על המשתמשים שלכם מרותקים עד לסוף המאמר?

מאמר SEO צריך להיות לא קצר מידי ולא ארוך מידי

אנשים בדרך כלל מחפשים באינטרנט תשובות מהירות וקצרות. אבל יחד עם זאת הם צריכים להרגיש שהמידע מקיף ואמין. כל פסקה במאמר SEO צריכה להיות קצרה ותמציתית כדי לשמור על תשומת הלב של הקוראים. כאן יש "איחוד כוחות" של מנועי החיפוש והמשתמשים, כך שזהו דגש חשוב. לכן חשוב לשים לב לאורך המאמר, הפסקאות והמשפטים.

אורך המאמר

כשכותבים מאמר SEO, תמיד חשובה האיכות על פני הכמות. מצד אחד גולשים רוצים לקבל תשובות קצרות ומהירות לשאלות שלהם. מצד שני הם רוצים להרגיש שהמידע שהם קוראים אמין ומקצועי. אורך מומלץ של מאמר SEO סטנדרטי הוא כ-450 מלים. כך הגולשים מרגישים שיש "בשר" למאמר, ומסיימים לקרוא אותו ללא מאמץ.

כתיבת פסקאות קצרות

קל ונוח לקרוא מאמר שיש בו פסקאות קצרות. פסקה בלתי נגמרת מייאשת את הקוראים. פסקאות קצרות עוזרות לקוראים להמשיך לקרוא. קוראים הדוקים עוזרים להקפיץ את הדירוג של התוכן שלכם.

כתיבת משפטים קצרים

משפטים קצרים גם כן עוזרים לדירוג מנועי החיפוש ולקריאות המאמר. משפטים ארוכים לרוב הולכים לאיבוד, ויחד איתם הקוראים שלכם.

כולם אוהבים מאמר SEO מסודר

כשאתם כותבים מאמר SEO, תדעו שמבנה המאמר חשוב לא פחות מהתוכן שלו. מנועי חיפוש נשענים בדירוג על אלמנטים מבניים קבועים. מנועי החיפוש מזהים כותרת ראשית, כותרות משנה, תיאור מטא, URL ועוד. בנו את המאמר בסדר כרונולוגי, וחלקו אותו לכותרות משנה (H2, H3). גם הוספת תמונות איכותיות ורלוונטיות בגוף המאמר תוסיף עניין לקוראים.

מאמר SEO צריך להתמקד במילת המפתח

כתיבת מאמרי SEO יעילה מתחילה במחקר מילות מפתח יסודי. הקפידו שמילת המפתח שלכם תופיע בכותרת הראשית ובכותרות המשנה. כך מנועי החיפוש מבינים מה הנושא העיקרי של המאמר שלכם. מילות מפתח בכותרות מסייעת לכם להקפיץ את דירוג המאמר שלכם.

אין סיבה שמילת המפתח תופיע רק בכותרות. מומלץ להכניס את מילת המפתח ב-100 המלים הראשונות של המאמר, כלומר בפסקת הפתיחה. לאורך המאמר, נסו לשלב את מילת המפתח בצורה טבעית ולא לכפות אותה בכל הזדמנות.

הוסיפו למאמר קישורים פנימיים וחיצוניים

הוספת קישורים למאמר שלכם מביאה כמה יתרונות משמעותיים. קישורים פנימיים הם קישורים המובילים לעמודים שונים בתוך האתר שלכם. הם מסייעים למנועי החיפוש לקשר בין התכנים השונים של האתר שלכם ולהבין את המבנה שלו. קישורים פנימיים בנוסף יכולים להביא ערך מוסף למשתמשים שלכם ולהניע אותם לפעולה. חשוב לבצע קישורים הגיוניים ורלוונטיים.

קישורים חיצוניים מובילים לאתרים אחרים. ככל שהמאמר שלכם יהיה מקושר לאתרים בתחומו, כך הוא יהיה רלוונטי בחיפוש של גולשים. בנוסף, קישור לאתרים מהימנים מסייע ליצירת אמינות לתוכן. כאן חשוב לוודא את איכות האתר שאתם מקשרים אליו, וכמובן לא לקשר למתחרים ישירים.

חשוב להגדיר שהקישורים הפנימיים והחיצוניים יפתחו בחלון חדש, כך המשתמשים לא יעזבו את העמוד שלכם כאשר ילחצו על הקישור. ויש גם טריקים של גניבת קישורים, אבל אל תגידו שאנחנו אמרנו 😉

כתבו תוכן פשוט ומעניין

עד היום יש כותבי SEO שמתמקדים בניסיון להבין את האלגוריתם של גוגל, ומתעלמים מהקוראים. זוהי טעות גדולה, בשביל קידום טוב צריך יותר מזה. נסו ליצור תוכן אינפורמטיבי ובעל ערך. תוכן טוב יכלול תובנות ייחודיות, עצות מעשיות או פתרונות שיחדשו לקורא. השתמשו בשפה קלה להבנה, הימנעו מניסוחים מורכבים, והוסיפו דוגמאות ונתונים שישפרו את אמינות המאמר.

מומלץ לכתוב בנימת שיחה, ולהשתמש בפעלים אקטיביים. לדוגמא, במקום לכתוב: "ניתן להשתמש בשירות שלנו", כתבו: "אתם יכולים להשתמש בשירות שלנו". פעלים אקטיביים הופכים את הטקסט למזמין וישיר.

מה לא לעשות בכתיבת מאמרי SEO?

ישנן טכניקות מסוימות שיכולות לפגוע בדירוג התוכן שלכם ואף ליצור לכם בעיות. קודם כל חשוב לוודא שאתם לא מעתיקים את התוכן שלכם. "במקרה הטוב" האלגוריתמים של מנועי החיפוש מזהים את ההעתקה ופוגעים בדירוג התוכן שלכם. במקרה הרע אפשר לתבוע אתכם על זכויות יוצרים. בנוסף, כשאתם יוצרים תוכן מקורי, הקפידו על ניסוח תקני, ללא שגיאות כתיב.

אל תתייחסו למאמרי SEO כפרויקט חד פעמי. על מנת לקדם את האתר שלכם ביעילות, בנו תכנית העלאת תכנים קבועה ומתמשכת. לאורך הדרך, וודאו שמילות המפתח שלכם רלוונטיות, ושאתם מושכים אליכם את קהל היעד אליו כיוונתם.

מרגישים שאתם צריכים יותר ממדריך כתיבת מאמרי SEO?

כתיבת מאמרי SEO מצריכה איזון בין ריצוי האלגוריתם של מנועי החיפוש לבין יצירת תוכן בעל ערך עבור קהל היעד שלכם. לכתוב מאמר SEO אסטרטגי ובאיכות גבוהה זו לא משימה פשוטה. אם אתם רוצים ליצור תוכן ברמה הגבוה ביותר ומרגישים שאין לכם את הכלים, המומחים של Siteit ישמחו לעזור. כבר מעל 15 שנים Siteit עוזרים לעסקים ליצור תוכן איכותי ולהופיע בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש. יחד עם siteit, תוכלו לכתוב מאמרי SEO שיסייעו לאתר שלכם לצמוח, לבלוט, ולהוביל על פני המתחרים.

בנוסף, אתם מוזמנים ללמד את עצמכם יסודית הכל על SEO דרך המדריך המקיף שלנו. הוא כולל 10 פרקים, עם מידע עמוק ומקיף, כולל תמונות ותרשימים. בדקו אותו!

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ