מה זה קידום אתרים? המדריך המקוצר

פורסם 26 יוני, 2024
קריאה 10 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מה זה קידום אתרים? המדריך המקוצר
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

קידום אתרים זה עולם שלם, זירה מקצוענית שכוללת תחומים שונים ואינספור פעולות. באתר שלנו תוכלו למצוא את ״המדריך המלא ל-SEO קידום אתרים בגוגל״ שכולל 10 פרקים מקיפים ויסודיים על התאמה לגוגל וניהול שוטף של הקידום. במאמר זה תוכלו לקרוא תקציר של המדריך המלא, שייתן לכם טעימה של הפעולות והתהליכים השונים של קידום אתרים.

מה זה קידום אתרים SEO?

קידום אתרים (SEO) הוא תהליך מתמשך לשיפור אתרים כדי שיהיו סמכותיים, מתאימים וידידותיים בעיני מנועי החיפוש והגולשים. תחום זה מהווה חלק מהותי בשיווק דיגיטלי ומציע החזר השקעה גבוה בטווח הבינוני והארוך. מנועי חיפוש, בעיקר גוגל, בוחרים אתרים להציג בתוצאות החיפוש על פי רלוונטיות וסמכותיות, תוך שימוש באלגוריתמים מורכבים. רלוונטיות נמדדת לפי התאמת התוכן לביטוי החיפוש, וסמכותיות נקבעת בין היתר לפי וקישורים מאתרים אחרים. בנוסף, דירוג דפי תוצאות החיפוש (SERP) השתנה מאוד וכולל מודעות ממומנות, קישורים, תמונות, סרטונים ועוד, מה שמחייב אופטימיזציה מתמדת של האתר.

הבסיס של קידום אתרים: מחקר מילות מפתח

מילות מפתח חשובות לקידום אתרים כי הן מכתיבות אילו חיפושים יובילו גולשים לאתר. מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון באופטימיזציית אתר, ומטרתו לזהות את המילים והביטויים הרלוונטיים ביותר לשירותים או למוצרים של האתר, בהתחשב בנפח החיפוש, רלוונטיות ותחרותיות. תהליך המחקר כולל מציאת כל המילים האפשריות ובחירת המיטב מביניהן. כלים כמוGoogle Keyword Planner ו- Google Trendsמסייעים בזיהוי מילות המפתח האידיאליות. לאחר בחירת המילים, יש להתאים את העמודים באתר למילות המפתח ולבצע בדיקות מתמידות כדי לשפר את ה-SEO ולהבטיח שהאתר ימשוך גולשים רלוונטיים ויגביר את הסיכוי להמרות.

אופטימיזציה של תוכן

אופטימיזציה לתוכן היא המפתח לקידום אתר. חשוב לספק לגולשים תוכן מעניין ומועיל, עם תשובות ברורות ומדויקות. חשוב שהאתר יהיה במבנה ברור, עם תפריטי ניווט ולינקים פנימיים. השתמשו בטקסטים, תמונות, וידאו ואינפוגרפיקות בהתאם לצרכי הגולשים. השקיעו ב-On Page Optimization עם התאמת URL, Title, Description ו-Header. כלים כמו Moz PRO, Ahrefs ו-SEMrush ישפרו את דירוג האתר. השתמשו בתוכן גולשים כמו תגובות ופוסטים אורחים להוספת תוכן איכותי ולשיפור הדירוג בגוגל.

טכניקות SEO

בשביל להבין באמת איך להשתמש בטכניקות SEO חייב להבין איך גוגל קוראת אתרים, מה יעזור לגוגל להבין את האתר שלי, איך עובדים נכון מול השרת ועוד. על כל אלו תוכלו לקרוא בפירוט במדריך המלא שלנו. טכניקות SEO שעוזרות לכם להיות מובנים על ידי גוגל כוללות בין היתר:

  • קישורים פנימיים של האתר כמו בפוטר (בתחתית העמוד)
  • מפת XML
  • txt ועוד

גורם נוסף חשוב מאוד הוא URL מדויק ומתאים של העמודים באתר, למעשה תעודת הזהות שלהם. בהקשר של עבודה עם השרת ישנם כלים שמסייעים לכם לצמצם זמן טעינה מה שחשוב מאוד גם לגולשים וגם לגוגל.

תוכנית תוכן לטווח הארוך

קידום אתרים חייב תכנית תוכן לטווח הארוך שעונה על שתי שאלות מרכזיות: איפה הקהל שלי באינטרנט ומה ימשוך אותם אליי. לאחר שגיבשתם את התשובות לשאלות הללו, בשילוב עם מחקר מילות המפתח אפשר להתחיל במלאכת הכתיבה. את הכתיבה אפשר לעשות על ידי העובדים שלכם או על ידי מקורות חיצוניים, כך או כך חשוב שהתוכן יהיה איכותי ומעשיר. כאשר אתם ניגשים לכתיבת התוכן חשוב לשים דגש על:

  • הגדרת מטרות מדויקות – לדוגמא מכירות, לידים, שיחות טלפון, עוקבים ועוד.
  • מחקר שוק – אספו כמה שיותר מידע על המאפיינים וההתנהגות של הקהל שלכם.
  • הבנה שהמציאות דינמית – הישארו עם היד על הדופק ותהיו מוכנים לשינויים בתכנית בהתאם לשינויים בשוק.
  • שמירה על איכות גבוהה – תוכן בעייתי יכול לפגוע משמעותית בהישגים. לא משנה מי בחרתם שיכתוב את התוכן – וודאו שהרמה הגבוהה נשמרת.

תוכן איכותי לא כולל רק טקסט אלא גם מצגות, וידאו, אינפוגרפיקות, תמונות ועוד ועוד. בכל צורה של תוכן חשוב לשמור על אחידות שפה ועל ה״טון״ של המותג שלכם. לבסוף, הדרך לבדוק אם תכנית התוכן שלכם עובדת היא למדוד את הביצועים. אנחנו ממליצים על גוגל אנליטיקס, כלי המדידה החינמי של גוגל.

אסטרטגיית בניית קישורים

קישורים הם בין המרכיבים החשובים של SEO ולכן מגיע להם אסטרטגיה משל עצמם. המטרה של אסטרטגיית בניית קישורים היא להשיג הפניות ממקורות חיצוניים איכותיים ולבנות לינקים פנימיים שימשכו גולשים רלוונטיים כמה שיותר.

הדגשים המרכזיים באסטרטגיית קישורים

  • רלוונטיות – חשוב שהקישורים יהיו רלוונטיים לתחום ולמותג שלכם.
  • Anchor text – זהו למעשה הטקסט שעליו מופיע הלינק ועליו להיות רלוונטי לקישור שאליו הוא מוביל.
  • התמדה – חשוב להתמיד ביצירת לינקים ושמירה על איזון בכמות הלינקים החדשים שאתם יוצרים.
  • אמינות – אל תתפתו לקישורים לא אמיתיים.
  • רשתות חבריות – שיתוף ברשתות חברתיות עושה רושם חיובי על מנועי החיפוש.

ישנם שני סוגים עיקריים של קישורים באתר (ועוד תתי סוגים מפורטים במדריך המלא) :

קישורים פנימיים: אלה קישורים שמובילים מהאתר שלכם לעמודים אחרים באתר שלכם. הם עוזרים לגולשים (ולגוגל) להתמצא באתר, עוזרים לדירוג חשיבות העמודים ויוצרים קשר בין עמודי תוכן שונים.

קישורים חיצוניים: לינקים מאתרים אחרים אל האתר שלכם. קישורים אלה מגבירים חשיפה. את הקישורים האלה ניתן להשיג על ידי הרשמה לאינדקסים שונים, שיתופי פעולה עם עסקים אחרים או רכישת לינקים.

מדידת אפקטיביות

הדרך היחידה לדעת עם טכניקות ה-SEO שבחרתם יעילות היא למדוד את ההצלחה שלהן. בתחום דינאמי כמו קידום אתרים מדידת אפקטיביות היא מרכיב הכרחי בשביל להישאר בתמונה. בעזרת כלים שונים תוכלו למדוד את מדדי ה-KPI שבחרתם – כלומר הפרמטרים שמבחינתכם נחשבים הצלחה. מה שאי אפשר למדוד, אי אפשר לשפר!

קידום אתרים מקומי - Google My Business

אמנם כולנו מבלים יותר זמן במרחב הדיגיטלי, אך החשיבות של הנוכחות הפיזית של העסק שלכם עדיין חשובה. לכן מומלץ להצטרף לשירות של גוגל שנקרא Google my business או ״גוגל לעסק שלי״. שירות זה למעשה מפרסם את העסק שלכם במנוע החיפוש ובמפות של גוגל כאשר אנשים מבצעים חיפוש לוקאלי (למשל – אינסטלטור במבשרת ציון). חשוב לייצר פרופיל גוגל עם מידע מפורט, לעדכן אותו כשיש שינויים ולהגיב לביקורות של לקוחות.

אל תשכחו את הסמארטפון - Mobile First

הסמארטפון שלנו הפך כבר לאיבר נוסף בגוף, כזה שאיתנו כל היום וזה שדרכו אנחנו מנהלים את רוב חיינו – כולל גלישה באתרים, רכישות ומציאת אנשי מקצוע. לכן כעסק אתם צריכים לשים את ההתאמה של האתר שלכם למובייל בעדיפות הראשונה. ישנם שלושה סוגים של אתרים למובייל:

  • אתר רספונסיבי – אתר שיודע להתאים עצמו לפי המסך שעליו הוא מוצג.
  • אתר אדפטיבי – אתר בו מוגדרים מראש אופציות למספר מסכים ומערכות הפעלה.
  • אתר מותאם לסלולר – בניית אתר נוסף לגמרי שמיועד אך ורק למובייל.

בכל סוג של אתר למובייל חשוב לשים לב לחוויית משתמש אידיאלית, זמן טעינה מינימלי, פונטים גדולים, הבלטת כפתורים, קישורים ועוד.

אז זה כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים?

להפך, זאת רק ההתחלה. המאמר הזה הוא טעימה על קצה הקרחון של העולם הרחב של קידום אתרים. אם מעניין אתכם לדעת עוד, תמיד תוכלו לקפוץ למדריך המלא שלנו שבו כל פסקה במאמר הזה הופכת לעמוד שלם. אנחנו בסייטאיט תמיד נשמח להיות לרשותכם לקידום האתר במקצועיות שיא ובהנאה. צרו קשר לכל שאלה או התייעצות.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ