שיווק מבוסס תוכן עבור רופאים

פורסם 8 אוקטובר, 2022
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שיווק מבוסס תוכן עבור רופאים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

 

ב-1996 פרסם ביל גייטס בבלוג של מיקרוסופט מאמר עם הכותרת "Content is King". אם גייטס היה מקבל סנט אחד על כל תוכן שציטט את הביטוי, הוא היה היום אפילו עוד יותר מיליארדר – אבל למרות שכולם יודעים שתוכן הוא המלך, יש עדיין רופאות ורופאים רבים, כמו גם עסקים רפואיים שונים, שלא ממנפים את זה לטובתם. חשוב מיד להדגיש: לכאורה כל עמוד באתר, פוסט בפייסבוק, תמונה באינסטגרם או סרטון ביוטיוב הוא תוכן – אבל שיווק מבוסס תוכן מחייב תכנון מדויק והשקעה, בעיקר של זמן ומחשבה כדי למצוא את התשובה הטובה ביותר לשאלות "מה?", "איפה?" ו"איך?".

 

מה?

השאלה המלאה היא "מה הגולשים באמת מחפשים?" – וכשמגיעים לתשובה הנכונה התוצאה היא תוכן שאפשר לבסס עליו אסטרטגיית שיווק.

בהתאם, השלב הראשון של שיווק מבוסס תוכן הוא אפיון מדויק של קהל היעד. כשמכירים אותו, יודעים גם מה הוא צריך ומה הוא רוצה, ואפשר ליצור תוכן שישפר את החיים שלו – מדריך רלוונטי (למשל, אילו שיקולים לקחת בחשבון לפני בחירת מנתח או מנתחת לניתוח אף), טיפים מועילים (כיצד לטפל בצלקות בגוף לאחר ניתוח ככה שיחלימו בצורה הטובה ביותר), חדשות מעניינות (חומרי מילוי חדשים לביצוע מילוי קמטים, שפתיים, או פיסול פנים) ובאופן כללי מידע אמין שעוזר לגולשים להתנהל נכון יותר בעולם.

 

איפה?

בכל מקום שבו קהל היעד שלכם נמצא. במסגרת אפיון קהל היעד מוקדשת תשומת לב גם להרגלי השימוש של מי שעשויים להתעניין במוצרים, בטיפולים, ובשירותים שלכם ברחבי האינטרנט – וכך תוכלו לדעת איפה למקד את המאמצים: ביוטיוב, בבלוג מקצועי באתר שלכם או דווקא באתר אחר, בטאבולה או אאוטבריין (פלטפורמות שמעלות כתבות מקצועיות באתרים מובילים כמו מאקו, YNET, גלובס וכו', ומייצרות חשיפה שהיא גם רחבת היקף וגם מחמיאה), וגם כמובן בפייסבוק או באינסטגרם.

 

איך?

מאמר, סרטון, אינפוגרפיקה, ספר דיגיטלי – בכל מקרה העיקרון הראשון הוא מקסימום מידע רלוונטי באמת שמוצג באופן הברור ביותר והקל ביותר להבנה. עוד דגש הוא איזון בין סמכותיות לבין פנייה ללקוחות הפוטנציאליים בגובה העיניים, ואם התוכן גם מרגש / משעשע / יוצא דופן – יש סיכוי גבוה יותר שהוא ייצור את האימפקט הרצוי ואפילו יהפוך לוויראלי.

כלל נוסף שחשוב להקפיד עליו: אל תנסו למכור שום דבר לגולשים. פשוט ספקו להם מידע עם ערך אמיתי, והם כבר יזהו לבד שהאינטראקציה אתכם טובה להם. יכול להיות שבהתחלה הקשר יהיה "רק" דיגיטלי ואפילו פסיבי מבחינתם, אבל כשבוחנים ביצועים לאורך זמן, שיווק מבוסס תוכן מייצר מכירות – והרבה.

 

למי כדאי לבצע שיווק על בסיס תוכן?

במאמר של ביל גייטס מ-1996, זה שבו הוא הכתיר את התוכן כמלך, הוא כתב גם את המשפט הבא: "No company is too small to participate". זהו עוד אחד מהיתרונות של שיווק מבוסס תוכן: לא צריך תקציבי ענק כדי להגיע לקהל רחב, האיכות של התוצרים היא זו שעושה בשבילכם את העבודה. אפילו כשמדובר על סרטונים ביוטיוב אין צורך בציוד מקצועי (כן חשוב להקפיד על איכות הסאונד!) – אלא רק למצוא את התשובות הנכונות ל"מה", "איפה" ו"איך", ואתם מסודרים.

 

 

אולי יענין אותך גם:

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ