תנועה רבה של גולשים הינה אחד הפקטורים החשובים ביותר, פקטור שיכול בקלות להביא להצלחת אתר אינטרנט ועמידה במטרותיו. אולם, חשוב לזכור, כניסות רבות לאתר, לרוב, איננה המטרה הסופית אלא רק אמצעי על מנת להשיג את מטרת האתר. לשם כך עלינו לדעת בדיוק מה אנו רוצים שהגולשים יעשו בזמן שהייתם באתר, ולכן חשוב לנו שזמן זה שהם מבלים באתרינו יהיה ארוך ככול הניתן, זמן בו יחשפו הגולשים לכמה שיותר תוכן שיווקי, חשיפה שתביא לכך שיבצעו את פעולת ההרשמה או הרכישה שהאתר מכוון אליה.
לעיתים אנו משקיעים רבות בקידום האתר ותנועת הגולשים אכן עולה, לעיתים אף בעשרות אחוזים, אך הגולשים נוטשים את אתרינו במהרה וכמות המכירות נותרת ללא שינוי, ליחס שבין כמות כניסות לכמות מכירות נקרא יחס המרה. משהו גורם לגולשים לעזוב, יש משהו באתר שמפריע להם, על ידי הבנת הגורמים שמביאים לנטישת הגולשים תוכלו לשפר את האתר וכך להפוך את חווית הגלישה בו למושלמת ככול הניתן. לפני שנמשיך חשוב להכיר את המושג הבא: Bounce Rate זהו מדד נטישת הגולשים והוא מודד כמה גולשים עזבו את האתר שלכם לאחר גלישה בעמוד אחד בלבד.
הנה כמה מהגורמים העיקריים לנטישת גולשים:
ניווט לא אינטואיטיבי
הניווט באתר הינו גורם משפיע בגיבוש חווית הגלישה אצל המבקרים באתר. הניווט באתר הוא בעצם הדרך היחידה שבה הגולשים מוצאים את המידע אותו הם מחפשים ולכן, ניווט לא אינטואיטיבי או ניווט מסובך יכול לתסכל גולשים ולהביא לכך שיעברו לאתר אחר, לכן, תשקיעו מחשבה רבה בשלב תכנון אופן הניווט. נושא הניווט הוא אחד הנושאים היחידים שבו צריך להשתמש ביצירתיות באופן מבוקר מאד, שימוש בניווט יותר מדי יצירתי עלול להקשות על הניווט באתר. על הניווט להיות אינטואיטיבי והגיוני. אם מדובר באתר בעל עשרות דפים, כדאי לשקול הוספת מפת אתר למבקרים
מידע חסר או לא מספיק
גולשים פונים לאינטרנט על מנת לקבל מידע כזה או אחר וכאשר הם לא מקבלים את מה שרצו הם פשוט בוחרים לעזוב את האתר. חשוב מאד להבין את התחום בו אתם עוסקים ואת קהל היעד ועל ידי כך לדעת מה הגולשים באתרכם מחפשים. עם קצת מחקר שוק ופילוח נכון של קהל היעד, תוכלו לתת להם בדיוק את מה שקיוו למצוא וכך להרוויח בכמה מישורים בו זמנים.
נגישות חסרה
לא משנה כמה האתר שלכם נפלא ומדהים, הוא יהיה חסר תועלת אם כאשר גולש יכנס אליו מדפדפן שונה האתר יהיה מבולגן ולא ברור. לתופעה זו נקרא עימוד לא תקין, עימוד לא תקין או חוסר התאמה לדפדפנים המובילים הן כמה הסיבות העיקריות לנטישת גולשים. שימו לב, יש לוודא שנעשה עימוד נכון לפי קוד תקני עוד בשלב בניית האתר ועיצובו על מנת להימנע מבעיות בשלב מאוחר יותר.
פרסום יתר
פרסום באתרי אינטרנט הינו לרוב אחד הפקטורים המכניסים ביותר לאתרים אך גם אחד הדברים המעצבנים ביותר עבור הגולשים, הרבה אתרים הולכים רחוק מדי וממלאים את כל האתר בפרסומות, פעולה שהורסת כמעט לחלוטין את חווית הגלישה באתר שכזה. אסור להגזים בכמות הפרסום באתר ויש להקפיד על מודעות פשוטות שלא יסיחו את דעת הגולשים ממטרת האתר עצמו. לדוגמה: מודעות פלאש מהבהבות בצבעים זוהרים לא מתאימות לאתר תדמית של חברה רצינית, יש להתאים את אופי הפרסום לאופי האתר.