שלושת המערכות הפופולאריות לבניית אתרים

פורסם 17 ינואר, 2014
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שלושת המערכות הפופולאריות לבניית אתרים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

שלושת המערכות הפופולאריות לבניית אתרים – וורדפרס ג'ומלה מג'נטו

בעבר, בניית אתרי אינטרנט הייתה דבר מורכב ונדיר במיוחד. במצב זה רשת האינטרנט הכילה לא רק פחות אתרים מקצועיים אלא גם תפעולם והניווט בהם היה מסובך ולא ידידותי. כיום, בזכות מערכות פופולאריות כגון וורדפרס, ג'ומלה ומג'נטו, שמאפשרות בניית אתרים קלה יותר, נוחה יותר ובעיקר גמישה יותר, העולם המקוון נראה לגמרי אחת.

בין אם מדובר על אתר אינטרנט של חברת ענק, חנות וירטואלית של גוף מקומי, פורטל לחיפוש עבודה או כל אתר בנושא אחר, בחירה באחת מבין המערכות הללו לבניית אתרים תוכל להביא לתוצאות הטובות ביותר. לכן, לא פלא שאלה הן המערכות המבוקשות ביותר ביצירת אתרים של חברות קטנות, בינוניות וגדולות.

גם בעולם וגם בישראל

השימוש בכל המערכות שהזכרנו, וורדפרס, ג'ומלה ומג'נטו, מקובל מאוד בכל רחבי העולם. בשנים האחרונות, בזכות צעדי קליטה בישראל, בוצעו ומבוצעים מאמצי תרגום והמרה גם לשוק הישראלי. כיום ניתן למצוא לא מעט בלוגים בעברית ש"רצים" על וודפרס, סוגים שונים של חנות וירטואלית שכבר עובדים על בסיס מג'נטו וכן הלאה.

כאשר מיליוני בוני אתרים ומעצבי תוכן בכל העולם בחרנו להקים ולנהל מערכת של אתרים ותכנים באמצעות אחת משלושת המערכות הללו, אין ספק שמדובר על בחירה נכונה. הדבר נכון גם עבור מי שמקים אתר או בלוג מצומצם באופן עצמאי ולא פחות נכון גם כאשר בוחרים בחברה מקצועית להפקת אתר מושלם.

לא עוצרים לרגע

יתרון חשוב של השימוש בכל אחת ממערכות בניית האתרים טמון בעובדה שהן כל הזמן מתפתחות. לא באמת משנה לבעלים של חנות וירטואלית, למשל, אם בונה האתר שלו עשה זאת באמצעות וורדפרס או באמצעות מג'נטו או ג'ומלה. כל זאת בהנחה, כמובן, שבוצע אפיון נכון, שהאתר עוצב נכון ובצורה ידידותית וכן הלאה.

הדבר החשוב יותר הוא שכל המערכות הללו אינן מערכות מאובנות. כולן מבוססות במידה רבה על קוד פתוח. במילים אחרות, כל קהילת הגולשים העניפה שתורמת לפיתוח מתמיד מאפשרת לקדם את האתרים ולשפר אותם בצורה מתמדת, עם טכנולוגיות חדשות.

חנות וירטואלית כמשל

עד כה הזכרנו את היישום הנכון של מערכות לבניית אתרים לסוגים שונים אתרים ובפרט לצורך הקמת חנות וירטואלית. הדוגמא הזאת לא נבחרה באופן סתמי. למרות שכל אתר וכל בונה אתרים רוצה להקים את האתר היפה, הידידותי, האינטראקטיבי והשימושי ביותר, אין ספק שבעלים של אתר מקוון לקניות צריך תוצאות אפקטיביות במיוחד.

במידה ויוצרים קשר עם חברה להקמה, קידום ושיווק אתרים, מומלץ לבדוק האם הם מקפידים לעשות שימוש באחת מהמערכות המובילות לבניית אתרים. אמנם, יש הסבורים שבתחום הקניות יש יתרונות מסוימים למג'נטו, אך זה לא מצב חד משמעי. גם באמצעות המערכות האחרות ניתן להגיע להצלחה עסקית ומסחרית המבוססת על אתר מושקע, מערכת תשלומים ללא פגם ויכולת עדכון גמישה, על פי הצורך.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ