תוכן, גורסת אחת הקלישאות היותר שחוקות בעולם ה- SEO, הוא המלך. העובדה שמדובר בקלישאה רק מדגישה את נכונות המשוואה, ולאחר עדכוני פנדה ופינגווין באלגוריתם של גוגל חשיבותו של תוכן איכותי התעצמה אף יותר, כך שכדאי להשקיע תשומת לב ואנרגיות בכתיבת תוכן לאינטרנט, בין אם הוא מיועד לאתר שלכם ובין אם הוא מיועד להתפרסם באתרים אחרים שמהם ייצאו לינקים לזה שברשותכם או זה שאתם מקדמים.
התמקדו בכתיבת תוכן איכותי – אבל אל תשכחו להשתמש במילות המפתח הנכונות
אם בעבר (כלומר עד לפני שנתיים-שלוש…) תכנים רבים שפורסמו באינטרנט היו כאלה שנכתבו אך ורק על מנת שיכללו מילות מפתח בצפיפות מדויקת, הרי שכיום חשוב בראש ובראשונה ליצור תוכן בעל ערך מוסף של ממש.
יחד עם זאת, גם כשחושבים כל הזמן איך ליצור תוכן מעניין, מקורי ובעל תרומה לגולשים, אין פירוש הדבר שצריך להזניח לחלוטין את מילות המפתח, ובהחלט מומלץ לשים לב גם אליהן ולשלב אותן במינונים נכונים ובצורה מושכלת.
גוונו את מילות המפתח בהן אתם משתמשים בכל טקסט
הכלים הסמנטיים בהם משתמשים מנועי החיפוש בימינו הם משוכללים להפליא, ומסוגלים לקשר בין דף באינטרנט לבין מבחר רחב של מילות מפתח הקשורות לתוכן המוצג באותו דף – כך שאין שום סיבה להיצמד אך ורק למילת מפתח ספציפית (שהרי חזרה שוב ושוב על אותה מילה בדיוק או אותו ביטוי עלולה לגרום לקוראים להשתעמם).
במקום זאת נסו לגוון ולהשתמש במספר ביטויים שכולם רלוונטיים לנושא. ישנן כמה וכמה דרכים למצוא את אותם ביטויים בהם ניתן להשתמש במקביל למילת המפתח המרכזית. דוגמה אחת היא האתר ubersuggest של נייל פאטל וגם הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל הוא אופציה.
השתמשו במילות מפתח עם זנב ארוך
אל תסתפקו רק במילות מפתח ראשיות אלא הוסיפו גם ביטויים בני 3-4 מילים. למשל, אם אתם רוצים לקדם אתר של חנות המוכרת אופניים חשמליות תוכלו להשתמש ב"אופניים חשמליות לילדים", "אופניים חשמליות לנשים", "אופניים חשמליות לילדים בזול" וכו'. אמנם באופן טבעי פחות גולשים מחפשים ביטויים עם זנב ארוך, אולם מצד שני קל יותר להגיע לצמרת תוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים עבור אותם ביטויים, ולמשוך קהל יעד ממוקד.
נסו לחשוב כמו הקוראים שלכם
לא קל לדעת מהן הציפיות של הגולשים כשהם נכנסים לדף כזה או אחר באינטרנט, מה גם ש"הגולשים" היא במקרים רבים קבוצה גדולה ולאו דווקא הומוגנית, אולם כדאי לנסות לחשוב מה הם רוצים ואילו שאלות צצות בראשם כשהם נכנסים לאתר שלכם ולספק להם תשובות בהתאם.
הבטחת שביעות רצונם של הקוראים גורמת להם להישאר באתר זמן רב יותר, ומגדילה את הסיכוי כי ישובו אליו שוב ושוב.
כתבו תוכן שכולם ירצו לשתף עם חבריהם
בעידן הרשתות החברתיות קל יותר להגיע לקהל רחב, כל עוד מספקים להם ערך אמיתי. כתיבת תוכן שמעניק לגולשים תמורה מלאה לזמן אותו השקיעו תגרום להם לשתף את חבריהם ועשויה ליצור אפקט ויראלי שיוביל אנשים חדשים רבים לאתר שלכם.
פרטו והעמיקו
בדפים הכוללים פחות מ- 250 מילים ותכנים דלילים אין שום תועלת, לא מבחינת הגולשים ולא מבחינת מנועי החיפוש. טקסטים ארוכים ומפורטים יותר יאפשרו לכם לכלול יותר מילות מפתח עם זנב ארוך ובאופן כללי ירשימו יותר את מנועי החיפוש ויתרמו ל- SEO שלכם.
הוסיפו אינפוגרפיקות ותמונות
על מנת להעניק לכל מי שמגיע לאתר שלכם חווית גלישה מתגמלת במיוחד הוסיפו לטקסט תמונות, אינפוגרפיקות וכו'.
בדרך זו תהפכו את דף האינטרנט לאסתטי יותר, קריא יותר, נגיש יותר וכזה שיזכה ליותר שיתופים.
נצלו את אופציית הלינקים
לינקים לתכנים הקשורים לנושא הטקסט שאתם כותבים או לאתרים המאפשרים העמקה נוספת בתחום משמחים הן את הגולשים והן את מנועי החיפוש השונים.
כדאי לשלב הן לינקים פנימיים והן לינקים חיצוניים (לאתרים איכותיים) – בשני הסוגים טמונה תועלת מבחינת קידום אתרים וגם הגולשים זוכים לערך מוסף.
השקיעו גם בכותרות ובתקצירים
על מנת שגולשים המבצעים חיפושים רלוונטיים מבחינתכם ייכנסו לאתר שלכם חשוב ליצור כותרת אטרקטיבית ותקציר אפקטיבי שיעורר את סקרנותם ויגרום להם אכן להיכנס אל הדף שכתבתם.
יש לזכור שהתקציר חייב להיות ממוקד מאוד ולהקדיש תשומת לב לכל מילה ומילה בו.
כתבו עבור קוראים, חשבו גם על מנועי החיפוש
קהל היעד העיקרי של התוכן שלכם הוא בני אדם. כתבו עבורם, וחשבו איך לעניין אותם, להעשיר את ידיעותיהם ולספק להם תועלת אמיתית.
יחד עם זאת אל תשכחו את מנועי החיפוש: ודאו שהדפים שכתבתם נגישים עבורם, בנויים בצורה נכונה ובאופן כללי כתובים באופן אופטימלי מבחינתם, כשמומלץ להיעזר לשם כך ב- Google Webmaster Tools.