עשה ואל תעשה בבניית האתרים

פורסם 15 אפריל, 2018
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
עשה ואל תעשה בבניית האתרים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

אתרי אינטרנט הם כלים שיווקיים רבי עוצמה. בניית אתרים מתוכננת בקפידה ומבוצעת ברמה גבוהה תבטיח לכם אתר שיעשה את העבודה בשבילכם ויתרום לצמיחת העסק שלכם.

השלב הראשון של בניית אתרים מושכלת הוא מציאת תשובה לשאלה הפשוטה, "למה אני צריך אתר?". לכאורה התשובה מובנת מאליה אבל למעשה מעטים מבעלי העסקים שפונים אלינו הקדישו לה זמן ראוי למחשבה. תשובה מדויקת ומקיפה לשאלת ה"למה" תסייע לכם להבין איזה אתר אתם צריכים, וכך חברת בניית אתרים תוכל ליצור אתר שיספק את צרכיכם – ואף יותר מכך.

אז מה רצוי לעשות בעת בניית אתרים?

מטרות: הגדירו לעצמכם – ולחברת בניית אתרים שתבנה עבורכם את האתר – מה מטרות האתר. יעדים מדידים יתקבלו בברכה למשל, 15 טלפונים ביום מלקוחות פוטנציאליים תוך 4 חודשים. או מכירות בהיקף של 2.5 מיליון ₪ בשנה.

השראה: סביר להניח שבתחום בו אתם עוסקים יש כבר לא מעט אתרים. שוטטו בהם ושאבו רעיונות לגבי מבנה האתר, התכנים שבו, העיצוב שלו וכו'. בניית אתרים זהים לאלה הקיימים היא כמובן רעיון בינוני, אבל בהחלט אפשר ללמוד מהם ולבנות בהשראתם.

תוכן: בניית אתרים איכותיים ויעילים מצריכה תוכן. חשבו היטב איזה תוכן ניתן להציג באתר שלכם – וזכרו שכל המרבה הרי זה משובח. יתקבלו בברכה הסברים על השירותים שמציע העסק, תמונות מוצרים, מאמרים מקצועיים בתחום, החזון של החברה וכל תוכן אחר שתעלו על דעתכם.

למה?: אנשים תמיד רוצים לדעת למה, ובניית אתרים חייבת לספק תשובות בהתאם. לדוגמה, במקום "הירשמו לניוזלטר שלנו" מוטב לכתוב "הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו מדי שבוע מבצעים אטרקטיביים".

שכנוע: האתר נועד לשכנע את הגולשים לפעול: לרכוש משהו, להתקשר לעסק שלכם, להשאיר את פרטיהם. אחד המרכיבים של בניית אתרים אפקטיבית הוא ניסוח המניע לפעולה – לדוגמה: "25% הנחה על כל המוצרים באתר – לחצו כאן לרכישה!" במקום רק "25% הנחה על כל המוצרים באתר!"

קידום אתרים: בניית אתרים היא השלב הראשון, ואחריו מגיע קידום האתרים. SEO – קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש ולא דרך פרסומות – הוא תחום מורכב מאוד, וברוב המקרים בעלי אתרים נעזרים במומחים בתחום, אבל רצוי שגם אתם תכירו אותו. הבנת עקרונות ה-SEO תשפר את ביצועי האתר שלכם במידה ניכרת.

סלולארי: רבים מבין הגולשים עושים זאת באמצעות סלולארי. בניית אתרים איכותית מתחשבת בעובדה זו, ובוחנת את האופציה לבנות גם גרסה סלולארית לאתר או אפילו אפליקציה מיוחדת לסמארטפונים.

קוד פתוח: בניית אתרים המבוססים על קוד פתוח היא זולה יותר ובעיקר ויעילה יותר.

והכי חשוב: תסמכו על חברת בניית האתרים שבחרתם. בניית אתרים תוך שיתוף פעולה בין הלקוח (בעל העסק) לבין אלה שבניית אתרים היא מלאכתם ותחום מומחיותם, מניבה את האתרים הטובים ביותר וכך גם אתם תוכלו לראות את כל מטרותיכם מתממשות, ויחד איתן הישגים נוספים שאפילו לא חלמתם עליהם.

וממה כדאי להימנע במהלך בניית אתרים?

קודם כל, ודאו שיש לכם מספיק סבלנות. בניית אתרים היא תהליך ממושך.

בהתאם, גם אין טעם לשים את כל הביצים בסל אחד, ולהשקיע את כל כספכם באתר. בניית אתרים היא כאמור תהליך שדורש זמן, וממילא ניתן (ורצוי) לשפר ולשכלל את האתר באופן שוטף.

כפתורי פייסבוק וטוויטר: כפתורים אלה הם תוספים שהופכים נפוצים יותר ויותר, ועוד ועוד אתרים מתהדרים בהם – אבל רצוי קודם לאסוף מספיק חברים בדף הפייסבוק ועוקבים בטוויטר, כך שהכפתורים (וכמות החברים והעוקבים של העסק) אכן ירשימו לקוחות חדשים.

לגרום לגולשים לחשוב ולהתעכב: בניית אתרים חייבת לקחת בחשבון שגולשים, במקרים רבים, יודעים מה הם רוצים ואין להם סבלנות לחפש את הכפתור הנכון. תכננו את האתר כך שהגולשים/לקוחות יוכלו להתמצא בו בקלות ולפעול במהירות.

"יש אתר אז יבואו גולשים": יש כמעט אינסוף אתרים ברשת, ואי אפשר להסתפק בבניית אתרים ולחכות שהגולשים פשוט יגיעו.

לספק את כולם: תפסת מרובה לא תפסת, אמרו כבר חז"ל – וגם בניית אתרים מוצלחת מודעת לכך, ולא מנסה ליצור אתר שיספק את כל הטעמים, אלא כזה שיעניק חוויה משובחת במיוחד לגולשים שהכי סביר שיגיעו לאתר שלכם.

המלצות לקוחות: חייבות לשדר אמינות, אחרת הגולשים יפקפקו בעסק שלכם ולא יחזרו לאתר שלכם יותר.

בלוג: בלוג ככלי נלווה לאתר עסקי הוא רעיון טוב, אבל רק בתנאי שאתם באמת מסוגלים לעמוד במחויבות הגבוהה שדורש בלוג. בלוג בעל תוכן דליל שמתעדכן פעם-ב לא רק שלא עוזר אלא אפילו גורם נזק.

פלאש: בניית אתרים איכותית נמנעת ברוב המקרים מפלאש. אחת הסיבות לכך היא העובדה שבמכשירים חכמים כמו אייפון ואייפדים, לא ניתן לצפות בפלאש.

והכי חשוב: בניית אתרים היא מיומנות לא פשוטה הדורשת ניסיון ומקצועיות. אמנם אפשר לבנות אתר לבד, אבל סביר להניח שהתוצאה לא תהיה מרשימה והאתר לא ימלא את ייעודו. שכירת שירותיה של חברת בניית אתרים מיומנת תבטיח לכם אתר משובח – ובעקבותיו הצלחה עסקית ומימוש חלומותיכם.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ