כולם כבר מכירים את המנטרה "תוכן הוא מלך" – ואם תוכן הוא מלך בעולם קידום אתרים, הרי שכל מי שרוצה לקדם את האתר שלו נזקק לעוד ועוד תכנים מקוריים ומעניינים.
ברוב המקרים, מי שכותב תוכן, או מזמין מאמרים מכותבים מקצועיים, מעדיף לפרסם אותו באתר שלו, אבל בשנים האחרונות משתרש מושג חדש בתחום קידום אתרים: Guest Blogging. הכוונה היא לכתיבת תוכן באתר של מישהו אחר והכוונה היא לא באתרי מאמרים אלא באתר ספציפי של עסק, בדרך כלל באותו תחום או בתחום פעילות המשיק לזה של כותב המאמר. בתמורה לתוכן האיכותי, מקבל הכותב קרדיט באתר של מפרסם התוכן בתוספת לינק לאתר שלו.
לדרך פעולה זו – Guest Blogging – יתרונות רבים הן לכותב התוכן והן למפרסם התוכן, ושני הצדדים נהנים מתרומה משמעותית ל-SEO שלהם (SEO – קידום אתרים אורגני). התועלת ההדדית, שמייצרת מצב של win-win, הופכת את ה- Guest Blogging לאסטרטגיה נהדרת לשם קידום אתרים, ואין פלא שהיא צוברת עוד ועוד פופולאריות.
איך GUEST BLOGGING תורם לקידום אתרים עבור כותב התוכן?
אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר עבור קידום אתרים אורגני הוא לינקים לאתר שלנו. במקרה של Guest Blogging הרווח הוא כפול ומכופל, שכן מדובר בלינקים איכותיים:
- ראשית, זהו לינק מאתר רלוונטי מאוד לאתר שלנו שכן מדובר באתר הפועל באותו תחום, והרלוונטיות "משכנעת" את האלגוריתם של גוגל, כמו גם של מנועי חיפוש אחרים, להעניק לאתר שלנו נקודות זכות רבות יותר.
- שנית, בדף הספציפי באתר שבו פרסמנו את התוכן שלנו יהיו מעט מאוד לינקים יוצאים ואולי אפילו רק הלינק המוביל לאתר שלנו, פקטור משמעותי מאוד מבחינת האלגוריתמים של מנועי החיפוש ועל כן בעל תרומה משמעותית לקידום אתרים אורגני.
- בנוסף, הלינקים עטופים בתוכן איכותי, שהרי אנחנו כתבנו אותו ובעיקר כזה הכולל מילות מפתח רלוונטיות במיוחד – שוב, פקטור משמעותי מאוד מבחינת מנועי החיפוש ובעל תרומה נכבדה לקידום אתרים אורגני.
- זאת ועוד: התוכן שכתבנו יפורסם, סביר להניח, באתר שיש לו נקודות זכות בגוגל – יתרון משמעותי גם לדירוג של האתר שלנו בזכות הלינק משם אלינו. גם לעובדה שהרווחנו עוד אתר שממנו יש לינק לאתר שלנו יש ערך רב וככל שיש יותר אתרים המובילים לאתר שלנו כך מצבנו טוב יותר מבחינת קידום אתרים ובכלל.
איך GUEST BLOGGING תורם לקידום אתרים עבור מפרסם התוכן?
קידום אתרים אורגני מבוסס על תוכן איכותי, כשגם לתדירות עדכון גבוהה של האתר שלנו יש תרומה משמעותית לדירוג שלנו בגוגל ובשאר מנועי החיפוש. כשאנחנו מקבלים תוכן איכותי חינם אין כסף, נוכל לעדכן את האתר שלנו בתדירות גבוהה יותר ולצבור עוד נקודות זכות במנועי החיפוש – רווח נכבד ביותר ובהחלט מצדיק את ה"השקעה" בדמות לינק לאתר של כותב התוכן.
איך מוצאים אתרים לפרסם בהם תוכן?
מחפשים.
מבחינת קידום אתרים, התועלת הרבה ביותר היא בפרסום התוכן שלנו באתרים בתחום שלנו – ולכן כדאי פשוט לפנות אליהם, להציע להם שיתוף פעולה שממנו שני הצדדים ייצאו נשכרים. אמנם החיפוש עלול להיות מעט מייגע, והוא דורש בהתחלה השקעה של זמן והתגברות על סירובים מתסכלים – אבל בסופו של דבר ההשקעה משתלמת ומדובר באחד הכלים האפקטיביים ביותר עבור קידום אתרים אורגני.
אולי יעניין אותך גם: