הגדלת יחס ההקלקה בתוצאות החיפוש

פורסם 8 ספטמבר, 2013
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
הגדלת יחס ההקלקה בתוצאות החיפוש
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

במקרים רבים אנחנו מתמקדים בניסיונות לשיפור הדירוג האתר שלנו במנועי החיפוש השונים, על מנת שהוא יופיע במקום גבוה במיוחד בחיפושים הרלוונטיים של הגולשים – יעד לא פחות חשוב הוא הגדלת ה- CTR (Click Through Rate) כלומר שיעור ההקלקות מתוך מספר ההופעות של האתר בתוצאות החיפוש, שהרי בסופו של דבר המטרה היא לא לחשוף את האתר בפני הגולשים אלא לגרום לגולשים להקליק עליו.

הצגת האתר באופן בולט בדף תוצאות החיפוש

מחקרים רבים גילו כי לא רק מיקום האתר בדף תוצאות החיפוש משפיע על ההסתברות שהגולש ייכנס אליו, אלא גם הדרך שבה מוצג האתר בדף זה. למעשה ל"פרומו" לאתר ישנה השפעה עצומה על הנכונות של גולשים להיכנס אליו, כך שהצגה אטרקטיבית שלו תגדיל במידה ניכרת את ה- CTR.

ה"פרומו" כולל 3 מרכיבים בסיסיים, שלכולם חשיבות מבחינת הגדלת ה- CTR: כותרת (Titleכתגית מטא HTML), כתובת הדף והתיאור התמציתי ( Descriptionכתגית מטא HTML) של תוכן הדף אליו מגיעים אם לוחצים על הלינק.

הכותרת, באופן טבעי, מושכת את מירב תשומת הלב. על מנת להגדיל את ה- CTR עליה לשלב היטב מילת מפתח (או כמה), ולהיות הן אינפורמטיבית, הן ברורה והן משכנעת במיוחד – כך שחשוב להשקיע בקופירייטינג מוצלח וליצור מעין סלוגן שאף גולש לא יוכל להישאר אדיש אליו, זה המקום לרשום בגאווה את נקודת המכירה החזקה שלכם (USP).

הגדלת ה- CTR מתבצעת כאמור גם באמצעות השבחת ה- Meta Description, אותו תיאור של האתר שמופיע בדף תוצאות החיפוש מתחת לכותרת. תיאור שמפרט את התועלת המצפה למי שיבחר להיכנס לאתר, והכולל אינפורמציה מעניינת והנעה לפעולה ימשוך את תשומת הלב של הגולשים, יעורר את סקרנותם וידרבן אותם ללחוץ על הלינק.

גם לכתובת הדף (כלומר ה- URL), מסתבר, יש השפעה על ה- CTR. מחקרים גילו שלינקים המכילים מילות מפתח או מילים מפתות (דוגמת "חינם", "שימושי" וכו') מעוררים רצון עז יותר ללחוץ עליהם ביחס ללינקים סתמיים. כדאי להפריד את המילים המושכות באמצעות מקפים על מנת שהגולשים יקלטו אותן מייד ויפעלו בהתאם. כך, למשל, לינק בסגנון "www.siteit.co.il/useful-free-tips" יזכה מן הסתם ליותר הקלקות מ- URL בנוסח "www.siteit.co.il/?p=3373" (כשאפשר כמובן להשתמש גם בעברית ולא רק באנגלית).

מהם RICH SNIPPETS ואיך הם עוזרים לנו?

rel author example

Rich Snippets, מונח שניתן לתרגם אותו כ"קטעים עשירים" או אם תרצו כ"סימני דרך אל האושר ועושר", הם דרך מומלצת ליצור תצוגה מרשימה ובולטת הרבה יותר עבור האתר שלנו בדף תוצאות החיפוש.

ישנם מספר סוגי Rich Snippets בהם ניתן להיעזר לצורך העלאת ה- CTR. אחד מהם הוא דירוג שמעניקים המבקרים באתר שלנו (באמצעות תוסף המותקן בו), ושמופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כחמישה כוכבים שחלקם מואר (החלק המואר נקבע בהתאם לציון הממוצע שנתנו הגולשים) ולצידם מספר הגולשים שדירגו את הדף. עוד אפשר להציג בדף תוצאות החיפוש מפת הגעה לעסק שמקלה על הגולשים למצוא דרך מהירה ונוחה לעשות זאת וכמובן מדרבנת אותם לבחור בעסק זה.

Rich Snippet אחר מאפשר הצגת אירועים בצורה מפורטת מאוד כבר בדף תוצאות החיפוש: כך, לדוגמה, יכולים זמרים לפרסם את מועדי ההופעות הקרובות, את המקומות בהם יופיעו וגם את עלות הכרטיסים. באופן דומה ניתן להציג רשימת שירים כולל האורך של כל אחד מהם ולינק המוביל אליהם ישירות.

אופציה נוספת להעשרת האופן בו מוצג האתר והגדלת ה- CTR היא תמונה של בעל העסק/ האתר: גוגל, כחלק מהמאמצים שלה לקדם את הרשת החברתית שיצרה, גוגל+, מאפשרת למי שנרשם לרשת זו להציג את תמונתו לצד התיאור של האתר – וגם כך אפשר להגדיל את ה- CTR: חברות רבות דיווחו על עלייה בשיעור של 20 עד 30 אחוז ב- CTR רק בעקבות הוספת תמונת פרופיל (שמעוררת בקרב הגולשים, באופן בלתי מודע, אמון רב יותר באתר ובבעליו).

גם תמונות אחרות עשויות להגדיל את ה- CTR: מסעדה שמציגה כבר בדף תוצאות החיפוש תמונה מגרה של אחת המנות שהיא מציעה תמשוך מן הסתם מבקרים רבים יותר לאתר שלה (ואליה) ביחס לאתר דומה שמסתפק בטקסט בלבד בדף תוצאות החיפוש, ובאופן כללי תמונה טובה אולי לא שווה אלף מילים אבל היא בהחלט מושכת תשומת לב רבה.

לאפשר SHARE אפקטיבי

לאחר ההקלקה, וכשהגולשים כבר נמצאים באתר שלנו, כדאי לעודד אותם לשתף את הדף הרלוונטי ברשתות החברתיות בהן הם חברים – ולדאוג לכך שהלינק יוצג באותן רשתות באופן מושך, בדיוק כפי שדאגנו להציג אותו במלוא הדרו בדף תוצאות החיפוש. ה- Meta Description של ה- Share, כלומר התיאור שיראו חבריו של הגולש שבחר לשתף את הדף מהאתר שלנו, לא חייב להיות זהה ל- Meta Description של הדף בתוצאות החיפוש ובהחלט כדאי להתאים אותו למשתמשים ברשתות החברתיות השונות.

הטמעת מטא-דטה מותאמת במיוחד לרשתות חברתיות והגדלת מספר השיתופים מסייעות גם לשיפור ה- CTR במנועי החיפוש בינג (דרך האינטגרציה עם פייסבוק) וגוגל (דרך החיפוש המותאם אישית). ניתן גם להטמיע בנפרד תוספת המאפשרת שיתוף בטוויטר והצגת מידע רלוונטי על האתר כדי למשוך אליו מבקרים גם דרך רשת חברתית זו.

מנועי החיפוש בוחנים את ה- CTR – כדאי להרשים אותם

סיבה חשובה נוספת לפעול להגדלת ה- CTR היא המשמעות ההולכת וגדלה שמייחסים לה מנועי החיפוש השונים. מבחינת בינג, ה- CTR הוא חלק בלתי נפרד מהאלגוריתם המחשב את ציון האיכות של כל אתר וכל דף, וקרוב לוודאי שגם גוגל משקללת את ה- CTR בבואה לדרג את אינספור האתרים שיש ברשת בכל תחום ותחום. החברה אמנם מעולם לא פרסמה באופן רשמי כי היא עושה זאת, אולם "כל מנוע חיפוש סביר", הסביר פעם אחד מאנשי גוגל, "ישתמש בנתוני ההקלקה על מנת לשפר את איכות התוצאות שהוא מציג לגולשים" – כך שההנחה כי החברה המפעילה את מנוע החיפוש הפופולארי ביותר אכן מייחסת משמעות ל- CTR היא די בטוחה.

פעולות שנועדו להעלות את ה- CTR מייצרות אם כך רווח כפול: גם מושכות לאתר מבקרים רבים יותר וגם גורמות לו להופיע במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש (ובכך, לפחות בחלק מהמקרים, לשפר את ה- CTR עוד יותר).

לאחר ביצוע כל הפעולות שמטרתן הגדלת ה- CTR חשוב מאוד לדאוג גם שהמבקרים יישארו באתר, כך שבאופן כללי יש לבצע אופטימיזציה לא רק עבור מנועי החיפוש אלא גם כדי להתאים אותו להתנהגות הגולשים, להכניס הצעה ברורה לפעולה ועמוד נוח ליצירת קשר.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ