הקשר בין קידום אתרים וארכיטקטורת מידע

פורסם 21 אפריל, 2009
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
הקשר בין קידום אתרים וארכיטקטורת מידע
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

ארכיטקטורת המידע באתר (או באנגלית: Information Architecture) מתייחסת לאופן שבו הדפים שבאתרכם מקושרים ביניהם. צורת פריסת המידע באתר לעיתים קרובות נעלמת מעיניהם של בוני אתרים ומקדמי אתרים כטקטיקה לקידום אתרים, והם משאירים את עבודת תכנון ארכיטקטורת המידע באתר לבעל האתר או מזמין האתר. זוהי טעות משום שהתוכן והמידע שהאתר מציע, האופן בו הוא התוכן הזה מקושר בין עמודי האתר, ומלאכת קידום האתר בצורה הטובה ביותר במנועי החיפוש, ובהם גוגל – כל אלו כרוכים יחד בקשר ישיר.

כאשר לא לוקחים בחשבון את ההשלכות שיש למבנה האתר ואופן הניווט בו על קידומו העתידי, לטכניקות קידום אתרים אחרות שיופעלו בשלב מאוחר יותר יהיה פחות סיכוי להצליח מאשר במצב שבו ארכיטקטורת המידע נלקחת בחשבון מהרגע הראשון.

ארכיטקטורת המידע באתר הלכה למעשה

ארכיטקטורת מידע או אופן הניווט באתר היא למעשה האופן שבו הדפים באתר מקושרים אחד אל השני. האופן שבו אתם כבעלי האתר, מקשרים בין דפים בתוך המבנה הניווטי של האתר שלכם אומר לגולשים המבקרים באתר וכמובן למנועי החיפוש המון לגבי חשיבות הדפים השונים באתרכם, איזה דפים חשובים מאד ואיזה דפים החלטתם לדחוק לשולי האתר.

תחשבו על זה רגע, זה הגיוני שאם אתם מקשרים עמוד מסוים לתפריט הניווט הראשי של האתר שלכם אתם בעצם אומרים למנועי החיפוש (בקול רם) שהעמוד הזה חשוב, ויש לו תפקיד גדול באתר שלכם.
מצד שני, אם בחרתם למקם עמוד מסוים בחלק של האתר שלכם שצריך 3-4 קליקים על מנת להגיע אליו אז כנראה שהעמוד לא חשוב ולא רלוונטי ולכן גם מנועי החיפוש יעריכו שעמוד זה אינו חשוב.

יש לחזות תמיד את הלך הרוח של הגולש באתרכם ולייצר עבורו "מסע"- לבנות שלב אחר שלב את הדרך שיעור באתר שלכם באופן שיעניק לו ערך, וגם יניע אותו אל הפעולה העסקית הרצויה על ידכם, ובכך יגביר את יחס ההמרה.

תכנון ארכיטקטורת המידע באתר

כאשר ניגשים לתכנון ארכיטקטורת המידע באתר אינטרנט חשוב לחשוב תחילה על איזה דפים נראה להדגיש, איזה דפים חשוב לנו שיופיע בתפריט הניווט העיקרי וכמו כן גם לאיזה עמודים נדאג שיהיה קישור מכל עמוד באתרנו. באופן טבעי ,אם נרצה לשדר למנועי החיפוש שעמוד מסוים לדעתנו יהיה חשוב לגולשים, נדאג למקם את הקישור אליו או בתפריט הניווט הראשי או לפחות איפשהו בדף הבית, כך שהגולשים יוכלו לגשת אליו במינימום קליקים.

ביצוע מחקר מילות מפתח אפקטיבי יכול לעזור לכם רבות בקביעת חשיבות הדפים באתרכם, בדירוג הדפים. על ידי ביצוע ממחקר מילות מפתח תוכלו לראות באילו ביטויי מפתח אנשים משתמשים על מנת להגיע למידע שאתם מציעים ואיזה דפים עלולים להיות חשובים יותר לקהל היעד שלכם.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

דני הקים את סייט איט ב- 2008 ומשמש כמנכ"ל החברה מאז, הוא נלהב מאוד משיווק, טכנולוגיה, סטארטאפים, ולגרום להכל לעבוד יחד כדי להזיז את המחט בכיוון הנכון.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ