קידום אתרים – עשה זאת בעצמך חלק ג’ (האתגרים)

פורסם 8 נובמבר, 2016
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קידום אתרים – עשה זאת בעצמך חלק ג’ (האתגרים)
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

כדי לקדם אתרים חשוב ללמוד עוד ועוד. סיבה אחת היא שגוגל לא מפסיקה לשנות את האלגוריתם שמדרג את האינטרנט ובתוכו גם את האתר שלכם, ולא כל מה שעבד טוב פעם יקדם אתכם גם היום. לפעמים זה אפילו הפוך, וטכניקות שנחשבו חובה הפכו למסוכנות מאוד, כך שאם בחרתם לקדם את האתר שלכם לבד, מומלץ בחום לעקוב אחרי עדכוני האלגוריתם של גוגל.

 

סיבה שנייה היא שקידום אתרים אפקטיבי באמת נשען על מגוון רחב של פעולות במקביל. בשני החלקים הקודמים של המדריך עזרנו למי שמבקש לקדם את האתר שלו בכוחות עצמו קודם ליצור תוכן איכותי ואז לבנות נכון קישורים נכנסים – ב"שיעור" הנוכחי תקבלו מאיתנו כמה דגשים חשובים לתכנון ובניית חנות אינטרנטית (שמוכרת גם כאתר E-Commerce).

 

שימו לב! אם יש לכם אתר "רגיל" ולא חנות ואתם מתכננים לדלג על השיעור הזה וללכת לים – הים הוא תמיד מקום שכיף לבלות בו, אבל כדאי להשלים אחר-כך את החומר, כי הכללים והדגשים שבהמשך המאמר מתאימים לכל סוגי האתרים.

1. ודאו שאין תוכן כפול באתר

גוגל מענישה אתרים שיש בהם דפים עם אותו תוכן – כך שכדאי להקדיש מעט זמן לוודא שבאתר שלכם אין כפילויות מיותרות.

 

במיוחד חשוב לעשות זאת באתרי מסחר אלקטרוני (E-Commerce), שמועדים לפורענות מהבחינה הזו ובמיוחד כשבחנות נמכרים פריטים רבים – ולפעמים חלקם מופיע במקביל בכמה קטגוריות ותת-קטגוריות כך שנוצרת כפילות.

 

איך מונעים כפילות? אפשר להוסיף לדפים הרלוונטיים תגי קנוניקל (Canonical Tag) שמודיעים לגוגל איך לאנדקס בצורה מדויקת כל דף באתר (כלומר מהו ה-URL הנכון עבורו), ועוד אופציה היא שימוש בכלי אחר שנקרא Robots.txt – קובץ שמפרט עבור גוגל את רשימת הדפים שאנחנו רוצים שייכללו באינדקסים שלו ואת רשימת הדפים שהם כפילויות ולכן אין צורך שמנוע החיפוש ייכנס אליהם (רק תעשו זאת בזהירות כדי לא לחסום את הגישה של גוגל לדפים שאתם כן רוצים שייכללו באינדקס של מנוע החיפוש).

 

דוגמה נוספת לכפילות בעייתית היא כשאתם מוכרים את אותו פריט בכמה צבעים או בכמה גדלים, ויוצרים דף נפרד לכל צבע או לכל גודל. במקרה זה פשוט אחדו את הדפים לדף אחד שבו מפורטות כל האפשרויות וכמובן יש לגולשים בחירה באיזה צבע וגודל הם רוצים את המוצר.

2. עזרו לגוגל "להבין" את התמונות באתר

מבחינת גוגל (וכמובן גם שאר מנועי החיפוש, שלפעמים אנחנו שוכחים שהם קיימים ולכן מציינים רק את גוגל…), לכל תמונה באתר שלכם יש שם, ואם הוא יהיה מדויק הדף שבו התמונה נמצאת ירוויח נקודות זכות, ובנוסף יהיה קל יותר לקדם את האתר באופן כללי.

 

כדי לתת שם לתמונה משתמשים בתג ALT. תגי ה-ALT צריכים לתאר את התמונה באופן מפורט אבל לא מפורט מדי, וכדאי גם לחשוב על מילות המפתח שעבורן אתם רוצים לקדם את האתר.

 

לדוגמה, אם יש לכם חנות נעליים אונליין ובאחד הדפים יש תמונה של זוג נעליים שמתאים בעיקר לג'וגינג, לא לצרף בכלל תג ALT זו טעות, תג שמציין סתם "נעליים" הוא גם כן לא אופציה מומלצת, "נעלי ריצה" או "נעלי ספורט" זה כבר הכיוון הנכון, ופירוט נוסף – "נעלי ריצה לגברים" או אפילו "נעלי ריצה לגבר בצבע לבן" או "נעליים לגברים לריצה דגמי 2016" משפר עוד יותר את ה-ALT.

 

מצד שני יש להיזהר מעודף מילות מפתח: "נעלי ספורט – נעליים חדשות – נעלי ריצה בזול – נעליים לבנות לריצה" הוא כבר על תקן תפסת מרובה לא תפסת, ואתם לא רוצים שגוגל תתפוס אתכם עושים את זה.

3. קדמו גם ביטויי זנב ארוך

כשמקדמים אתרים חשוב לחשוב מהן מילות המפתח הרלוונטיות, כלומר המילים והביטויים שאותם יחפשו בגוגל הגולשים שאותם אנחנו רוצים למשוך לאתר.

 

חלק מהגולשים מסתפקים בחיפושים בסיסיים. אם להישאר עם הדוגמה של חנות הנעליים האינטרנטית, מילות מפתח הגיוניות הן "נעלי ספורט", "נעליים לריצה" וכו'.

 

אבל יש גם גולשים שמחפשים דברים ספציפיים יותר: "נעליים לגברים במידות גדולות", "נעליים אלגנטיות לנשים ללא עור", "נעלי ריצה לגברים במבצע" וישנם כמובן עוד ביטויים ארוכים יחסית שנקראים "ביטויי זנב ארוך".

 

התעלמות מביטויי הזנב הארוך מובילה לנפח תנועה קטן יותר לדפים הרלוונטיים באתר שלכם, ולאובדן לקוחות פוטנציאליים שיודעים בדיוק מה הם רוצים.

 

באתר E-commerce הדרך הטובה ביותר לקדם דפים רלוונטיים עבור ביטויי זנב ארוך היא באמצעות תיאורי מוצר מפורטים ככל האפשר (שגם מקטינים את הסיכון לתוכן כפול). תיאור מפורט, ייחודי ומושך יכלול באופן טבעי ביטויים מהסוג הרצוי, ובנוסף מגדיל את הסיכוי שהגולש שהגיע לאותו דף ישתכנע לרכוש את הפריט.

 

באתרים שאינם חנויות העיקרון דומה: אם תכתבו תכנים מקוריים, מעניינים ובעלי ערך אמיתי לגולשים, קרוב לוודאי שהביטויים הרלוונטיים ייכללו בהם באופן טבעי. אם לא, עם מעט תשומת לב ומחשבה על ביטויי זנב ארוך שהלקוחות שלכם מחפשים תוכלו לשבץ אותם בטקסטים בקלות (ותוך הקפדה שהתוצאה לא תיראה מאולצת).

4. בחרו URL-ים זכירים

טיפ פשוט אבל אפקטיבי: הקפידו על בחירת url-ים שקל לזכור אותם. במיוחד רצוי להימנע מסימנים מיוחדים כשבוחרים את שמות הכתובות של כל הדפים באתר, ובנוסף כדאי להעדיף url-ים קצרים ככל האפשר.

 

אם יש לכם שאלות לגבי ההמלצות והדגשים הנ"ל או באופן כללי לגבי קידום אתרים באופן עצמאי, מוזמנים לכתוב אותן בתגובות. זה גם המקום לפידבקים מכל הסוגים, ובכל מקרה שיהיה לכם בהצלחה ?

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

דני הקים את סייט איט ב- 2008 ומשמש כמנכ"ל החברה מאז, הוא נלהב מאוד משיווק, טכנולוגיה, סטארטאפים, ולגרום להכל לעבוד יחד כדי להזיז את המחט בכיוון הנכון.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ