שיווק לסטארטאפים – 4 דברים שאתם חייבים לדעת

פורסם 16 אוגוסט, 2022
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שיווק לסטארטאפים – 4 דברים שאתם חייבים לדעת
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

 

סטארטאפ, כל סטארטאפ, יכול להפוך לווייז הבא – אבל גם עלול להיות אחד מאותם עשרות אלפי מיזמים שהתחילו עם חלום גדול (ואפילו ריאלי!) אבל הסתיימו בלי שהצליחו לממש אותו. לפחות בחלק מהמקרים שיווק חכם היה מסייע לסטארטאפ לדלג גם מעל למשוכות גבוהות מאוד ומקדם אותו לעבר היעד – ולכן כדאי להתעמק מעט בנושא הזה.

 

אסטרטגיה מסודרת

 

הבסיס לשיווק סטארטאפים הוא תמיד אסטרטגיה מתוכננת היטב. כדי לבנות אסטרטגיה כזו מתבצע קודם כל מחקר יסודי. בפרט נאסף מידע אודות הסטארטאפ עצמו ואודות קהל היעד.

לגבי הסטארטאפ נשאלות השאלות לאיזה צורך הוא מבקש לספק מענה, באיזו דרך ניתן המענה, האם ישנם מתחרים ואם כן מה הערך המוסף של המוצר או השירות שלכם, באיזה שלב של הפיתוח אתם נמצאים, ועוד. לגבי קהל היעד מתבצע אפיון מדויק ומפורט – אל מי אתם מבקשים לפנות בנקודת הזמן הנוכחית וגם בעתיד הנראה לעין, מהם הערכים שהם מחפשים, ממה הם עשויים לחשוש, מהם הרגלי השימוש שלהם בדיגיטל ויש שאלות נוספות שכדאי למצוא להן תשובה.

המידע מתורגם לאסטרטגיה שתבטיח מקסימום תועלת מכל שקל שמושקע בשיווק.

 

בניית סמכות

 

מרכיב חשוב בתהליך שיווק לסטארטאפים הוא בניית הסמכות, כלומר להפוך את החברה הצעירה והסביר להניח עדיין לא מוכרת למקור סמכות שנתפש כאמין ובעל ידע רלוונטי ועדכני.

אחד הדגשים העיקריים במרכיב זה הוא להפגין נוכחות במקומות הנכונים. כך למשל לסטארטאפ בתחום הביומד מומלץ לפרסם תכנים מעניינים ומועילים בפורטלים רפואיים מובילים ובמגזינים דיגיטליים בתחומי הרפואה והטכנולוגיה. סטארטאפ שמפתח משחק שיכבוש את העולם יחפש מקומות שבהם מסתובבים גיימרים מוכרים וכדאי אפילו לנסות ליצור שת"פ עם אחד מהם. סטארטאפ פודטק יכול לפרסם בקבוצות אוכל ופודיז בפייסבוק, ובכל מקרה יש להקפיד על כלל חשוב: לא לנסות למכור מוצר או שירות לפני שמבססים מותג שנתפש כבעל ערך.

 

יצירת באזז

 

ישנם מצבים במהלך שיווק לסטארטאפים שבהם נדרשת יצירת באזז. הסיבה לכך פשוטה: סטארטאפ מטבעו עדיין לא מוכר מספיק – לא אצל הציבור הרחב ולא בקרב קהל היעד – ולכן, כדי להגיע לתודעה, יש צורך בבאזז. איך יוצרים אותו? מקוריות, ייחודיות (גם בסגנון), תוכן עם פוטנציאל ויראליות וניצול הרשתות החברתיות המתאימות ביותר לסטארטאפ הספציפי שלכם.

 

הקמת אתר מדויק

 

נקודת המוצא של שיווק לסטארטאפים היא אתר, ולא עוד אתר אלא כזה שמשקף באופן מדויק את החזון שלכם, את מי שאתם ואת מי שאתם רוצים להיות.

האתר הוא חלק בלתי נפרד מכרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם. כל מי שייתקל בתוכן שלכם בפורטל כזה או אחר, בכתבה מחכימה שהועלתה דרך אאוטבריין, בפוסט מסקרן בפייסבוק או באינסטגרם, בסרטון ויראלי ביוטיוב וכו', עשוי לרצות ללמוד עליכם עוד. המקום הטבעי לחפש בו את המידע הזה הוא האתר שלכם, ולכן חשוב לוודא שהוא מושקע, מחמיא לכם ובעיקר מספק חוויית משתמש מהנה.

את כל הפעולות הנ"ל כדאי להפקיד בידי חברה עם ניסיון בשיווק דיגיטלי ובפרט בקידום סטארטאפים אל היעד ואל ההצלחה המיוחלת.

יש לכם הערות / שאלות / מחשבות / תהיות קיומיות אחרי הקריאה? מוזמנים לשתף אותנו.

מוזמנים גם לבקר בבלוג שלנו כדי להנות ממאמרים נוספים בנושא שיווק.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ