שיווק לסטארטאפים

פורסם 6 אפריל, 2020
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שיווק לסטארטאפים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

גם מי שעדיין לא הקים סטארטאפ יודע שהבסיס להצלחה הוא רעיון מקורי ומתן מענה אפקטיבי לצורך אמיתי, כזה שמשותף לבני אדם רבים. מי שכבר היה שותף למיזם או שניים, או יותר, יודע שנדרשים עוד 3 מרכיבים מהותיים בדרך לכבוש את העולם: עבודה קשה, מזל ושיווק מדויק. החלק שלנו בהצלחה שלכם הוא שיווק דיגיטלי בהתאמה מלאה לצרכים הספציפיים של הסטארטאפ שהגיתם.

אפיון מדויק

הבסיס להתאמת שיווק לסטארטאפים כך שיוכלו למצות את הפוטנציאל הוא אפיון מדויק. לסטארטאפים בתחילת הדרך יש צרכים שונים מאלה של מיזמים שכבר גייסו משקיעים ואפילו יש להם מוצר שעובד, יש הבדלים בין סטארטאפ שמכוון לשוק הישראלי לבין כזה ששואף לצאת מהארץ, סטארטאפים שמספקים מענה לצורך עסקי זקוקים לשיווק שונה מזה של סטארטאפים שמציעים פתרונות לאנשים פרטיים – ובקיצור, קודם כל אנחנו צריכים להבין בדיוק מי אתם.

שלב איסוף המידע בדרך לאסטרטגיית השיווק המיטבית עבורכם כולל גם חקר שוק – מי המתחרים שלכם, האם יש להם נוכחות דיגיטלית משמעותית וכו’. בדרך כלל שלב זה בעבודה עם סטארטאפים מתנהל ביעילות רבה, כי רוב הסטארטאפיסטים מיומנים בהצגה מפורטת ומדויקת של המיזם ושלהם עצמם. מצד שני, יש גם מקרים שבהם תוך כדי ההיכרות אתכם תגלו על עצמכם דברים חדשים – רווח נוסף בזכות התהליך המסודר והמקצועי.

הדגשים הייחודיים של שיווק סטארטאפים

שיווק לסטארטאפים מתאפיין בלא מעט דגשים ייחודיים ולכן הוא מחייב ניסיון מגוון והבנה מעמיקה של מהות הנוכחות הרצויה לכל סטארטאפ וסטארטאפ במרחב הדיגיטלי.

כך למשל כשמדובר במוצר או שירות חדשניים, ייתכן שהקהל הרחב בכלל לא יחפש אותו כי הוא עדיין לא מודע לקיומו – ובהתאם פרסום בגוגל לסטארטאפים עלול להיות לא אפקטיבי. באופן כללי נדרשת תשומת לב רבה למציאת הלוקיישנים הטובים ביותר לשיווק המיזם, כלומר המיקומים שבהם קהל היעד לא רק נמצא אלא גם בשל להיכרות עם עסקים/מוצרים/שירותים חדשים.

דגש חשוב אחר של שיווק סטארטאפ באינטרנט הוא בניית אתר איכותי. אתרים של סטארטאפים צריכים קודם כל להיות אמינים לגמרי, ללא שום תקלה (מן הסתם אתם לא רוצים להיתקל בלינק שבור כשמשקיע פוטנציאלי בוחן את האתר, או לגלות שהוא לא עולה בדיוק כשאתם מציגים אותו בכנס מקצועי חשוב). עיצוב נקי ותוכן תמציתי, כולל תשומת לב לנושא הסודיות, הם מרכיבים מהותיים נוספים.

עוד נושא שאנחנו בסייט איט מקפידים עליו מאוד בכל תהליך שיווק לסטארטאפים הוא ניצול יעיל במיוחד של מסגרת התקציב. אף סטארטאפ, גם אם השלים בהצלחה גיוס הון, לא יכול להרשות לעצמו בזבוז של כספים שלא לצורך, ולכן האסטרטגיה של השיווק חייבת להיות מדויקת להפליא.

6

איך להבטיח שיווק יעיל?

כדי להבטיח שיווק יעיל, וגם לקיים את ההבטחה, נדרשת מיומנות גבוהה גם בשלב התכנון וגם במהלך ההוצאה לפועל, בכל אפיקי השיווק הדיגיטליים הקיימים. בפרט חשובה הבקרה, כלומר מדידה מתמדת של יחס העלות-תועלת בכל ערוץ פעילות והפקת התובנות המתאימות בדרך להשבחת השיווק.

הערוצים האפשריים הם פרסום בגוגל לסטארטאפים, קידום אורגני, שיווק ברשתות חברתיות (לינקדאין, פייסבוק ואחרות), שיווק באמצעות תוכן בבלוגים מקצועיים ובאתרים מובילים בתחום שבו פועל הסטארטאפ, נוכחות בפורומים רלוונטיים, ועוד.

למה דווקא עם סייט איט?

מי שמבין את החשיבות העצומה של השיווק לסטארטאפים בכל שלבי ההתפתחות ובכל תחומי הפעילות מן הסתם מבצע סקר שוק מקיף לפני שהוא מחליט בידי מי הוא מפקיד כסף, זמן יקר ואנרגיות יקרות ערך לא פחות. סטארטאפיסטים, ובמיוחד המנוסים שבהם, יודעים גם לזהות מיד מי יכול לעזור להם – כך שאם הגעתם עד לכאן, סביר להניח שהתרשמתם מאיתנו לטובה. לכל שאלה נוספת – לגבי פרסום בגוגל לסטארטאפים, אודות בניית אתרים בוורדפרס, על הניסיון הנרחב של סייט איט בפרסום דיגיטלי בכלל ובשיווק סטארטאפים בפרט, ובכל נושא אחר – אנחנו כאן בשבילכם, בטלפון, במייל ומוזמנים גם לבקר אצלנו במשרד.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

דני הקים את סייט איט ב- 2008 ומשמש כמנכ"ל החברה מאז, הוא נלהב מאוד משיווק, טכנולוגיה, סטארטאפים, ולגרום להכל לעבוד יחד כדי להזיז את המחט בכיוון הנכון.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ