עכשיו, לאחר שהחלטתם שהצעד הבא שהעסק שלכם חייב לעשות כדי להמריא הוא בניית אתר אינטרנט. עליכם להחליט באיזה סוג אתר אתם מעוניינים: אתר תדמית, אתר תוכן, חנות מקוונת או בכלל פורטל עמוס בתוכן. לכן, על מנת להקל עליכם את הבחירה נסקור במאמר זה את סוגי האתרים הקיימים ועל אילו צרכים עונה כל סוג אתר.
אתר תדמית
אתר תדמית יכול לשמש עסק קטן, חברה או אדם פרטי. אתר תדמית מציג את בעל האתר בין אם מדובר בחברה או אדם פרטי ונותן מידע אודות העסק, המוצר, השירות אותו מספק בעל האתר, בדרך כלל יכיל האתר, קטלוג או גלריית תמונות. אתר תדמית אמור לשקף את העסק או המוצר בצורה הטובה ביותר ומכיל דרכי התקשרות וטפסי יצירת קשר.
כעיקרון, אתרי תדמית הם האתרים השכיחים ביותר ברשת אך יש לשים לב, תפקידו של האתר הוא להעביר במדויק את המסר שברצונכם שהגולש יקבל. על מנת לעשות זאת, יש צורך לבצע מחקר ופילוח שוק מדויקים ואפיון נכון של האתר, תהליך חשוב ביותר ולרוב קריטי להצלחת האתר.
אתר מסחר חנות מקוונת
אתר מסחר או חנות און ליין (מקוונת) משמש כחנות לכל דבר, היתרונות הגדולים של אתרי חנות מסוג זה הם שהחנות למעשה פתוחה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ואין צורך להשקיע בפעולת המכירה עצמה, כלומר להחזיק מוכרים ועובדים נוספים כמו בחנות פרונטאלית רגילה. ההכנסות מהחזקת אתר חנות און ליין היא ישירות ומיידיות ממכירות ושירותים שאותם מספקת החנות המקוונת.
יתרון משמעותי נוסף הינו שיחס ההמרה מסתם עוד גולש ללקוח מרוצה שקנה בחנות, תלוי כמעט לחלוטין בבעל האתר וניתן להשפעה ישירה שניתנת למדידה.
אתר פורטל
אתר שלא מפרסם מוצר או חברה ספציפיים אלא מרכז תוכן רב בתחום מסוים, נישה מסוימת. למשל אתר חדשות או אתר בנושא ספציפי כמו פורטל הריון ולידה או אתר בנושא חתונות. פורטל הוא בעצם אתר תוכן וכשמו, הוא דורש תוכן רב שצריך לעדכן לעיתים קרובות. בפורטל יש הכול החל מכתבות בנושא בו עוסק הפורטל, קישורים, המלצות, פרסום של מוצרים או חברות הקשורים לנושא, פורומים ובלוגים. פורטלים הם אתרים שמקבלים חשיפה גבוהה מאוד שכן הם מרכזים כמות ידע גדולה ומתעדכנים כל הזמן.
עיקר ההכנסה של אתרים מסוג פורטל מגיעות מפרסום וממתן חסויות למותגים ומוצרים בנושא הפורטל.
אתר מיניסייט דף נחיתה
אתר קטן יחסית המכיל עמוד אחד או שניים. מתאים לאדם פרטי, עסק קטן או למכירת מוצר ספציפי. האתר בא כתוספת לקמפיין פרסומי או מבצע שעורך העסק.
כל מטרתו של אתר הנחיתה היא לעודד פעולת רכישה או יצירת קשר מצד הלקוח. על האתר לתת כמה שיותר תוכן ושירותים בתמצות ובצמצום. סוג כזה של אתר מתאים גם לאתרים זמניים שעולים לאוויר לתקופה מוגבלת, אתרי מסוג זה רואים אחרונה כאשר חברות גדולות במשק יוצאות במבצעי פרסום. לדוגמה: כאשר חברות הסלולר הודיעו על הבאת האיפון 3gs לארץ, פתחה כל חברה מיני סייט שכזה על מנת לערוך הרשמה ומכירה מוקדמת וכמו כן גם בכדי להכין את קהל הלקוחות לקראת השקת המכשיר. קיימים עוד סוגי אתרים: בלוגים אישיים ומסחריים, אתרים רב לשוניים,אתרי קהילות ופורומים,רשתות חברתיות (כגון פייסבוק), אתרי לוחות (כמו יד 2 או הומלס), אתרי קטלוג, אתרי נדל"ן ואתרי הכרויות.
כעת, אחרי שהבנו מה נקבל מכל סוג אתר, צריך לחשוב, מה התפקידים שאתם מיעדים לאתרכם ומהם הצרכים שאתם מצפים מהאתר למלא, בין אם ברצונכם באתר שישמש ככרטיס ביקור לחברה ודרך לשמור עם לקוחות על קשר או שתעדיפו אתר חנות אלקטרונית שתשמש כחנות לכל דבר ועניין.
בSiteIT נשמח להכיר את העסק שלכם מקרוב, לעזור ולייעץ בכל מה שקשור לבניית אתרים, אפיון, בחירת סוג האתר שאתם צריכים, קידום אתרים ופרסום באינטרנט.