יוטיוב הוקמה בשנת 2005 ע”י שלושה עובדים של פייפאל שחיפשו דרך פשוטה ויעילה לשתף סרטוני וידיאו, כיום יוטיוב הוא האתר הפופולרי ביותר מבחינת מספר הכניסות אחרי גוגל, וכל ביקור בה נמשך בממוצע קצת יותר מ-40 דקות, מאז שהתחלתם לקרוא את המאמר התווספו אליה עוד כ-50 שעות של תכנים מגוונים.
יוטיוב אחראית להזנקת הקריירות של לא מעט מוזיקאים ואמנים אחרים – והיא יכולה לשדרג גם את הביצועים של העסק שלכם, ואפילו במידה משמעותית.
בעמוד זה תמצאו מידע מפורט על פרסום ביוטיוב כך שתוכלו לנצל את הרשת הסופר פופולרית לא רק לצפייה בתכנים מכל הסוגים אלא גם ככלי שיווקי יעיל להפליא.
אם הפופולריות העצומה של רשת שיתוף הווידאו שנקנתה ע”י גוגל כבר ב-2006 לא שכנעה אתכם שכדאי להשקיע בפרסום בה, הנה עוד 4 סיבות טובות:
פרסום ביוטיוב מתבצע דרך גוגל אדוורדס, הממשק שבאמצעותו מפרסמים גם מודעות טקסט “רגילות” בגוגל. אחרי הלחיצה על כפתור “קמפיין חדש” תתבקשו לבחור את היעד שלו (מכירות, לידים, תנועה לאתר, העלאת המודעות למותג ועוד, ואפשר גם לוותר על הגדרת יעד), ולאחר מכן את סוג הקמפיין – והבחירה היא כמובן “וידיאו”.
בשלב הבא תוכלו לבחור את סוג המודעה: Video Discovery, באמפר, In Stream שניתנת לדילוג, In Stream שאינה ניתנת לדילוג ועוד אופציה היא מודעת Outstream שמתאימה לפרסום בסמארטפונים וטאבלטים בלבד.
בהמשך תוכלו להגדיר את מודל התשלום המתאים לכם, לקבוע תקציב יומי מקסימלי, לבחור את תאריך התחלת הקמפיין וסיומו (אם תרצו להגביל אותו בזמן), לפלח את הגולשים שבפניהם תוצג המודעה (למשל לפי גיל או לפי הסטטוס הורה/לא הורה), למקד את קהל היעד גם לפי מיקום גאוגרפי ועוד בחירה שיכולה לשפר את תוצאות הקמפיין היא של סוג המכשירים שבהם יוצגו המודעות (רק סמארטפונים, רק מחשבים נייחים, גם וגם, טלוויזיות חכמות ועוד).
בנוסף מאפשר לכם פרסום בווידאו להגביל את מספר ההצגות של המודעה בפני אותו משתמש, וגם לקבוע באילו משעות היממה הסרטונים שלכם יכולים להופיע.
בנוסף לכל ההגדרות הנ”ל אפשר, וכדאי, לבחור גם מילות מפתח שעבורן תרצו שהמודעה שלכם תופיע. מקור אפשרי אחד לביטויים מתאימים הוא ההשלמה האוטומטית של יוטיוב כשמתחילים להקליד בתיבת החיפוש. ההשלמות שמציעה מנוע החיפוש של יוטיוב הן כאלה שגולשים רבים הקלידו, כך שמדובר בביטויים פופולריים מאוד.
אופציה נוספת היא לקבל השראה מסרטונים של המתחרים שלכם – מהכותרות שלהם, מהתיאורים ומהתגים שבהם הם השתמשו. באופן טבעי מומלץ לבדוק בעיקר את הסרטונים הפופולריים ביותר. אם תרצו להשקיע יותר במחקר מילות המפתח, תוכלו להיעזר בכלים כמו VidlQ שכולל פיצ’ר ייעודי ליוטיוב, וגם בתוך גוגל אדוורדס יש אפשרות לקבל רעיונות רבים ומגוונים.
אחרי כל ההגדרות, השלב האחרון של יצירת קמפיין פרסום ביוטיוב הוא בחירת הסרטון שהוא המודעה.
כשאתם מעלים את הסרטון שיצרתם ליוטיוב, תתבקשו לבחור כותרת, תיאור, תגים ותמונה ממוזערת (Thumbnail). הכותרת והתיאור צריכים להתבסס על מחקר מילות מפתח אבל גם להיות אטרקטיביים לגולשים, כלומר גם לסקרן וגם להבהיר שצפוי להם ערך חיובי אם יבחרו לצפות במודעה (כשמדובר על Video Discovery). עוד המלצה היא לבחור אימאג’ אטרקטיבי מתוך הסרטון לטובת התמונה הממוזערת שמייצגת אותו, כך שגם מבחינה ויזואלית הגולשים יסתקרנו.
טיפים נוספים:
רוצים לדעת עוד על פרסום ביוטיוב? יש לכם שאלות ספציפיות? הערות? אנחנו כאן בשבילכם. מוזמנים לשאול/ להגיב/ להעיר/ לשתף – ואם החלטתם ליצור מודעות וידיאו וכבר יש לכם המון רעיונות, נשמח לעזור, ובכל מקרה שיהיה בהצלחה!