אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב

פורסם 23 ינואר, 2014
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

אנחנו צופים יותר ויותר בתכנים ביוטיוב, ואמנם הנבואה ניתנה לשוטים, בפרט בכל הקשור לאינטרנט, אבל סביר להניח שפרקי הזמן המוקדשים לחיפוש תכנים ויזואליים באתר הכל כך פופולארי רק ילכו ויגדלו.

המגמה הזו מושכת רבים וטובים לנסות לשווק את עצמם באמצעות סרטונים שיועלו ליוטיוב, אבל כדאי לקחת בחשבון גם את הנתונים הבאים: אמנם נכון לסוף שנת 2013, על פי נתונים שפרסמה גוגל שרכשה את יוטיוב עוד ב- 2006, ישנם כמיליארד משתמשים קבועים בכל רחבי העולם שצופים בתכנים שבאתר במשך כ- 6 מיליארד שעות בחודש – אולם מדי דקה מועלים ליוטיוב יותר מ- 100 שעות וידיאו (!), כך שאם תעלו מחר סרטון לאתר, יש סיכוי יותר מסביר כי הוא ייבלע בין המוני חתולים מפוהקים, ילדי פלא שהוריהם רוצים שיחקו את ג'סטין ביבר, סרטונים המסבירים איך להכין פנקייקים ועוד אינספור תכנים אחרים.

מצד שני, חבל לוותר על אפיק פופולארי זה. בעזרת הטיפים הבאים תוכלו לשפר את הנראוּת של התכנים שלכם ולהגדיל את מאגר לקוחותיכם.

1. תגיות וכותרות

ליו טיוב, כמו גם למנועי חיפוש אחרים, אין כל יכולת לדלות טקסט מקטעי וידיאו, כך שהתגיות והכותרות הן האמצעי העיקרי לקשר בין סרטון לבין מילות חיפוש וכדאי מאוד להשקיע תשומת לב ומחשבה בניסוח הכותרות של הסרטונים ובבחירת התגיות שלהם.

גוגל טרנדס הוא מקום טוב לזהות בו מגמות ולקבל רעיונות לתגיות שאנשים רבים מחפשים אותן ובפרט כאלה שימשכו לסרטונים שלכם את קהל היעד האידיאלי מבחינתכם. עוד מומלץ להימנע מתגיות לא רלוונטיות, שכן ביוטיוב הכלל "כל המוסיף גורע" בהחלט תופס וחשוב להיות ממוקדים.

2. כתוביות בגוף הסרט

בנוסף לכותרות מושכות ותגיות מדויקות חשוב להשקיע גם בכתוביות בגוף הסרט, שכן אלה, כך על פי מחקרים רבים, מגדילות במידה ניכרת את הפופולאריות של סרטונים ביוטיוב.

הדרך להוספת הכתוביות פשוטה: יוצרים קובץ טקסט (עדיף עם סיומת .txt) ובו תמלול הדברים שנאמרים בסרטון, ומוסיפים אותו לסרט ביוטיוב באמצעות כפתור ה- Captions – וכך מנועי החיפוש יכולים לקרוא אותו.

כתוביות אלה מסייעות גם לצופים לעקוב אחרי הנאמר בוידיאו בקלות רבה יותר (כשהם כמובן יכולים לבחור להעלים אותן אם אין בהן צורך), וזו תרומה נוספת לאופטימיזציה של הסרטון.

3. יצירת פלייליסט

אם ערוץ היוטיוב שלכם כבר מכיל כמה וכמה סרטונים כדאי מאוד ליצור פלייליסט, כלומר לחבר את כל הקטעים שהעליתם לרשימה אחת שתנוגן ברצף.

בדרך זו מושג שיפור ניכר במדדים חיוניים כמו הזמן שמבלים הצופים בערוץ היוטיוב שלכם, דבר התורם לדירוגם של כל אחד ואחד מהסרטונים (יוטיוב עבר זה מכבר לדירוג סרטונים לא על פי מספר הצפיות בהם אלא לפי זמן צפייה מצטבר). בנוסף קל יותר לעוקבים אחריכם שנהנים מהסרטונים שהעליתם לשתף בבת אחת תוכן רב – וכמובן שגם עליכם מוטלת האחריות לקדם את הפלייליסט השלם (למשל בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות) ולא כל אחד מהסרטונים בנפרד.

כמו כל הפעולות ביוטיוב, גם יצירת פלייליסט היא פעולה פשוטה ואינטואיטיבית ואם כבר יש באמתחתכם כמות נכבדת של סרטונים כדאי להשקיע את מעט הזמן הנדרש לשם חיבורם לפלייליסט אחד (ואם ערוץ היוטיוב שלכם עדיין דליל, זה הזמן לשנס מותניים – ככל שהערוץ שוקק חיים יותר וגדוש בתוכן רב יותר, כך תמותגו כמומחים בתחומכם ותמשכו יותר לקוחות)

4. הנעה לפעולה

אופציה מומלצת נוספת שמאפשר היוטיוב היא הוספת Annotations – מעין הסברים או כתוביות המופיעים על גבי הסרט עם הנעה לפעולה: למשל, "הירשמו לערוץ היוטיוב שלנו" כשלחיצה על גבי הטקסט מאפשרת לצופה לבצע מיידית את הפעולה, או תזכורת בנוסח "נהניתם? למה שחבריכם לא ירוויחו גם – שתפו עכשיו" ואפילו לינק לרכישת מוצרים רלוונטיים באתר שלכם.

מסתבר שכשמבקשים מהצופים לשתף, ובהנחה שהם אכן מרגישים שיצאו נשכרים מהצפייה בסרטון, הם עושים זאת בשמחה. באופן דומה, הנעה לפעולה בנוסח "הירשמו לערוץ" מגדילה משמעותית את הסיכוי כי הצופים אכן יירשמו – כך שבהחלט כדאי להשקיע בכך.

המיקום הטוב ביותר לאותם Annotations כפי שהם נקראים ביוטיובית הוא בפינה השמאלית העליונה של המסך או בפינה הימנית העליונה, ואם לא שם אז בצדדים או בתחתית הסרטון. בכל מקרה כדאי להשתמש בהם בזהירות כדי שלא יהפכו למטרד ורצוי להיזהר על מנת לא יפריעו לצפייה בסרטון עצמו.

5. והכי חשוב: תוכן איכותי

באופן טבעי, כל הכלים הנ"ל יכולים לשפר משמעותית את החשיפה שלכם ביוטיוב, אבל רק בתנאי שהתוכן שאתם מעלים אכן תורם לצופים בו ומספק להם ערך מוסף.

איך יוצרים סרטון שגורם למי שהגיע אליו לצפות בו עד סופו ואף לשתף אחרים? חושבים בראש ובראשונה על הגולשים ומנסים להבין מה מתוך הידע שלכם יספק להם תועלת של ממש וניתן להעברה אפקטיבית באמצעות קטע וידיאו. לסרטונים שמוצג בהם ידע מקורי שיכול לשפר את חייהם של הצופים, ואם אפשר גם עם מעט הומור או רגש, יש סיכוי גבוה הרבה יותר להפוך לנצפים ומשותפים במיוחד. בהצלחה!

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ