מה זה MARKETING AUTOMATION וכמה טיפים איך להתחיל

פורסם 26 ספטמבר, 2019
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מה זה MARKETING AUTOMATION וכמה טיפים איך להתחיל
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

גם אתם, קרוב לוודאי, משקיעים לא מעט זמן, כסף ומשאבים אחרים כדי למשוך תשומת לב לעסק שלכם. מן הסתם יש לכם אתר מושקע ואולי אפילו רשימת דיוור מכובדת – אבל כל אלה לא מבטיחים מקסימום מכירות, אלא רק פוטנציאל לשורת רווח משמחת. כדי למצות את הפוטנציאל אחד הכלים שכדאי להכיר הוא marketing automation (מערכת שיווק אוטומטי).

מה יודעת לעשות מערכת שיווק אוטומטי?

בעולם שבו תריסים עולים ויורדים בלי שנצטרך אפילו ללחוץ על כפתור והמכוניות עוד רגע נוהגות בעצמן, הכל כדי שבני האדם יוכלו להקדיש את הזמן לדברים חשובים באמת, מערכת שיווק אוטומטי היא כלי מתבקש. בהנחה שאתם רוצים למכור מוצרים רבים להמון אנשים, זוהי הדרך היעילה ביותר להגיע לכל אחד ואחת בזמן הנכון ביותר ועם ההצעה המתאימה ביותר – ולמצות את הפוטנציאל של העסק.

האפשרויות של מערכת שמבצעת עבורכם את השיווק רבות ומגוונות:

איסוף לידים

סביר להניח שלא מעט אנשים נכנסים לאתר האינטרנט של העסק שלכם מדי יום. רובם יצאו ממנו ולא יחזרו אף פעם. גם אם הם התרשמו מכם לטובה, ואפילו אמרו לעצמם שאולי בעתיד כדאי לקנות אצלכם מוצר כזה או אחר, אם לא תישארו בתודעה שלהם, זה פשוט לא יקרה.

איך תישארו בתודעה שלהם? קודם כל, תבטיחו שהם יישארו בתודעה שלכם. לשם כך אתם צריכים פרטי יצירת קשר איתם, והאופציה הטובה ביותר היא כתובת דוא”ל (רוב הגולשים לא ששים להשאיר מספר טלפון). גם כדי לקבל את המייל תצטרכו לתת משהו בתמורה, ואופציה מקובלת היא מדריך שישפר את החיים של אותו אדם שהגיע לאתר. לדוגמה, אם יש לכם חנות למכירת מוצרי איפור, תוכלו להציע לגולשים “26 טיפים פשוטים ונפלאים לאיפור מושלם – מדריך חינמי!”. כדאי להשקיע: הצעה משכנעת = קרש קפיצה אפקטיבי להישארות בתודעה של כל גולש וגולשת.

בניית אמון ומערכת יחסים

כתובת הדוא”ל של אדם שמגלה בכם עניין כמובן לא מספיקה כדי שהוא ימשיך לחשוב עליכם. לשם כך נדרשת בניית מערכת יחסים ובעיקר יצירת אמון והבטחה שכדאי לו להיות אתכם בקשר. גם את הפעולה הזו כדאי לבצע באמצעות מערכת שיווק אוטומטי, ולא באופן ידני שאינו יעיל וגם עלול להוביל לכך שתשכחו חלק מהלידים.

אם להישאר עם האיפור, המערכת האוטומטית יכולה לשלוח שבוע אחרי הורדת המדריך תוכן איכותי נוסף, עם כותרת מהסוג של “אחרי הטיפים שלנו לאיפור מושלם – יש לנו עוד מתנה בשבילך: סודות התזונה הנכונה לשמירה על עור הפנים”. אפשר לשלוח את המתנה החדשה כלינק לערוץ היוטיוב שלכם או לאתר שלכם, וכך גם תגבירו את האמון של האדם בעסק שלכם וגם תוסיפו צפיות לסרטונים ו/או כניסות לאתר, דבר שיגרום לכם להיראות טוב יותר גם בעיני גוגל.

אופציה מקובלת נוספת היא וובינר – הרצאה דרך האינטרנט שבה אתם מעניקים כלים שימושיים שכל אחד יכול להיעזר בהם כדי לשפר את חייו, ותוך כדי מחזקים עוד יותר את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים.

יתרון משמעותי של מערכת שיווק אוטומטי היא היכולת לדעת בדיוק מי מבין הלקוחות הפוטנציאליים פתח את המיילים שנשלחו אליו, מי לחץ על הלינק ליוטיוב, מי השתתף בוובינר וכו’, וכך להעריך את רמת העניין בכם של כל אדם ועד כמה הוא בשל להפוך ללקוח משלם – ולהציע מוצרים או שירותים בזמן המתאים, אחרי שהאדם מתלהב מכם וסומך עליכם.

מכירות

באמצעות מערכת marketing automation תוכלו כמובן גם להציע מוצרים ושירותים שונים – גם למי שמעולם לא קנה מכם כלום, וגם למי שכבר רכש מכם מוצר כזה או אחר. בפרט קל ופשוט לשווק מוצרים משלימים לכאלה שנקנו כבר (למשל באמצעות מייל כמו “נהנית מהמסקרה החדשה? יש לנו בשבילך גם עיפרון גבות קל לשימוש שמסדר כל גבה תוך דקה”)

האוטומטיות של השיווק מבטיחה הגעה לכל לקוח פוטנציאלי, ומקסימום מכירות לכל לקוח קיים, והכל מבלי להקדיש לכך יותר מדי זמן שהוא כמובן משאב יקר ערך.

marketing automation turn on 2 1 300x187 1

השלמת קנייה

אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים דרך האינטרנט, כדאי לכם לדעת שישנם מקרים רבים שבהם לקוח פוטנציאלי כבר החליט לבצע קנייה, התחיל אותה, הגיע לקופה (הווירטואלית) – אבל לא השלים את הפרוצדורה. במקרים אלה השיווק האוטומטי נכנס לפעולה ומזכיר לאותו אדם שהוא ביקש לרכוש מוצר כזה או אחר ולספק לו גישה נוחה ומהירה להשלמת הפעולה.

 

קבלת משובים

עוד דבר חשוב שמערכת שיווק אוטומטי יודעת לעשות הוא לבקש משובים. פידבקים ממספר רב של לקוחות מספקים לכם מידע יקר ערך והזדמנות מצוינת לשפר את הטעון שיפור, ונותנים ללקוחות הרגשה טובה ותחושה שאכפת לכם מהם. בחלק מהמקרים גולשים מרוצים ישמחו לדרג את המוצר שקנו או לכתוב תגובות מפרגנות באתר, ובעצם לעזור לכם בשיווק.

 

בהתאמה אישית ולא על אוטומט

אמנם הרעיון של marketing automation הוא שהקשר עם כל לקוח ולקוח פוטנציאלי מתבצע ע”י המערכת ולא על-ידכם, אבל על-מנת שהשיווק הדיגיטלי יהיה אפקטיבי, חשוב מאוד ליצור מערכת חכמה שלא עובדת על אוטומט אלא בהתאמה באישית – אם למשל הכנתם מייל שיווקי שמתאים למי שצפה בוובינר מסוים, אין טעם לשלוח אותו לכל מי שנמצא במאגר שלכם, אלא רק לקהל היעד הרלוונטי. באופן דומה לא כדאי להציע את כל המוצרים שלכם לכל הלקוחות, אלא למצוא חיבורים סינרגטיים שהסיכוי למכור אותם גבוה (למשל קרם פנים לעור יבש עם שפתון לחות).

אם יש לכם מוצרים שמתאימים רק לנשים וכאלה שמיועדים לגברים, כדאי כבר בשלב הראשון לקבל ביחד עם המייל גם את המגדר, ולהשתמש גם בפרמטר זה לטובת התאמה אישית. ככל שתיצרו מערכת אוטומטית חכמה יותר, כך פחות ופחות מיילים שלכם יגיעו לספאם, והשיווק שלכם יניב יותר ויותר פירות ומכירות.

לא רק לעסקים גדולים

גם עסקים קטנים ובינוניים מוכרים את המוצרים והשירותים שלהם לעשרות ומאות אנשים, וכדי למכור לעשרות ומאות אנשים יש צורך במאגר של מאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים ולקוחות חוזרים. בקיצור, לא צריך להיות עסק גדול כדי לחסוך המון זמן ולייעל את השיווק בזכות מערכת אוטומטית.

 

טיפים למיצוי הפוטנציאל של MARKETING AUTOMATION

הדבר החשוב ביותר לניצול מלוא הפוטנציאל של השיווק האוטומטי הוא כאמור התאמה אישית ובניית מערכת חכמה. עוד כמה טיפים שיעזרו לכם לזכות בלקוחות רבים ולהגדיל את המכירות:

* את הפנייה הראשונה למצטרף חדש לרשימה כדאי לבצע תוך 48 שעות – מחקרים שונים גילו שבפרק זמן העסק שלכם בתודעה של הלקוח הפוטנציאלי והוא גם מרגיש מחויב יחסית בזכות המתנה שהענקתם לו, כך שיש סיכוי גבוה במיוחד שהוא יפתח מייל מכם.

* כדי לבנות מערכת יחסים איכותית באמת עם הלקוח, כדאי לשלוח לו 3-4 מיילים. בעלי עסקים משקיענים יוצרים אפילו 5-6 מיילים משכנעים.

* פרגנו ללקוחות שלכם – למשל אחרי שהם משתתפים בוובינר, תוכלו לכתוב להם משהו כמו “אתמול הייתם בין אלה שזיהו את ההזדמנות והשתתפו בוובינר ‘הטרנדים הבולטים בתחום האיפור בחורף הקרוב’ – תודה שלקחתם בו חלק” ואז לבקש משוב או להציע הצעה מתאימה (אם למשל אחד הטרנדים הוא עיניים פקוחות לרווחה, תוכלו להציע מסלסל ריסים במחיר השקה מיוחד).

* ברכת יום הולדת מלבבת משמחת כל אחד. כן, הלקוחות שלכם יודעים שמדובר במערכת אוטומטית, ושהברכה לא נוסחה עבורם אישית, אבל לרגש החיובי יש השפעה חזקה יותר מאשר ההיגיון.

* לא לשכוח call to action כשאתם מנסים למכור מוצר או שירות. אפשר גם לתחום את ההצעה בזמן (“ל-24 שעות בלבד!”) או להציע מחיר אטרקטיבי (“אנחנו אוהבים את הלקוחות הקבועים שלנו – ולכן החלטנו להעניק לך 15% הנחה על הקנייה הבאה שלך!”), כדי לשפר עוד יותר את שורת הרווח.

***

רוצים ליהנות מכל היתרונות של שיווק אוטומטי? זה הזמן לבנות מערכת חכמה וליצור מערכות יחסים מוצלחות במיוחד עם כל מי שנחשף אליכם באינטרנט ובכלל, ואם יש לכם שאלות, נשמח לענות.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ